EDUcast #38 – O sociální roli školy s Kateřinou Lánskou

Sociální znevýhodnění se netýká pouze dětí, jejichž rodiny se potýkají s destabilizující chudobou a nevyhovujícím bydlením. Z dat týkajících se diagnostiky se ukazuje, že dnes stále velkou část dětí, které jsou sociálním znevýhodněním a jeho dopady ohrožené nebo přímo zatížené, přehlížíme.

Silný vliv socioekonomického zázemí rodiny na vzdělávací výsledky žáků v našich školách je dnes již známým faktem. V Česku ale stále přetrvávají velké nerovnosti ve vzdělávání a nedaří se nám je snížit. Možná je to i tím, že tápeme, jakým způsobem má samotná škola kompenzovat sociální znevýhodnění žáků a jaké profese jí v tom mají pomáhat. Analytička EDUinu Kateřina Lánská v rozhovoru s Pavlou Lioliasovou mluví o tom, jaká je sociální role školy, jaké pozice můžou učitelům v této problematice pomoct nebo jak se v tom daří spolupráce ministerstva školství a ministerstva práce a sociálních věcí.

Na spotify poslouchejte zde:

IMG_5009_1
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články