Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Pouštět se do experimentu se státní maturitou ze tří předmětů je dnes ještě větší nerozum než kdy dříve
Praha, 8. dubna – Současná situace nekomplikuje učení jen letošním maturantům, ale i těm, kdo budou střední školu opouštět za rok nebo za dva roky. Přidala další argument k dlouhé řadě důvodů, proč bylo už před pandemií na místě urychleně novelizovat školský zákon a zrušit zavedení státní maturity ze tří předmětů. Pokud to poslanci a poslankyně neudělají, hrozí, že už příští rok na jaře budou absolventi gymnázií a oborů lyceí ve státní části maturity premiérově maturovat ze tří předmětů. Dnes o novele jedná školský výbor.
EDUin dlouhodobě podporuje záměr zrušit státní maturitu ze tří předmětů a ponechat možnost výběru mezi matematikou a cizím jazykem. Vzdělávací systém – a to především jeho odborná větev – na tuto změnu nebyl a ještě dlouho ani nebude připraven. Skokový nárůst počtu maturantů, kteří budou muset ke zkoušce opakovaně nebo ji vůbec nedokončí, jim nic nepřinese a státu způsobí obrovské ekonomické ztráty, které si dnes ještě více než kdy dříve nemůže dovolit.
Ještě menší smysl než dříve má za současné situace také snaha poslanců Karla Raise, Ivo Vondráka a Kateřiny Valachové prosadit místo ministerského návrhu dvouletý odklad. Jejich představa, že během dvou let dojde v českém školství k zásadním změnám především v přípravě k maturitní zkoušce z matematiky, ale i v podobě samotné státní maturity, byla nerealistická už před vypuknutím pandemie, natož nyní.
“V období, kdy více než kdy jindy bude potřeba kvalifikované pracovní síly, ať už budou maturanti mířit k dalšímu studiu na vyšší odborné a vysoké škole nebo rovnou na trh práce, si Česká republika nemůže dovolit experimenty, které mohou dopadnout tak, že tisíce žáků skončí pouze se základním vzděláním. A to jen kvůli jednomu, navíc na cíle vzdělávání problematicky navázanému testu a náladě testologů z CZVV. Proměnu podoby státní maturitní zkoušky a ukončování středního vzdělávání je nutné připravit se strategickým výhledem dalších 10 let, nikoliv překotnými, nepromyšlenými a často i destruktivními kroky,” říká Karel Gargulák, analytik EDUin.