Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Upozorňujeme na iniciativu učitelů Českého jazyka a literatury, kteří se obracejí na ministra školství Petra Fialu se žádostí, aby přezkoumal státní zkoušku z tohoto předmětu, posoudil její nedostatky a vrátil maturitu zpět do pravomoci škol. Dopis najdete i ZDE, stránky www.maturita2012sloh.cz obsahují i další materiály včetně příběhů studentů postižených zavedením externího hodnocení písemných prací.
Vážený pane ministře,
my, středoškolští učitelé, Vás prosíme, abyste důsledně přezkoumal státní maturitní zkoušku z ČJL. Má několik zásadních nedostatků:
1.Dvouúrovňový didaktický test. Navrhujeme test jednoúrovňový, který by prověřil ověřitelné – znalost pravopisu, tvarosloví, větné skladby a interpunkce, schopnost vyčíst v textu jasné informace a odpovědět na jednoznačně položené otázky.
2. CERMATEM řízená ústní zkouška. Vraťte zkoušení literatury do kompetence středoškolských učitelů. Zbavíte je stresu a zbytečné byrokracie a dopřejete jim svobodu i prostor k tvořivosti.
3. Slohová práce. Ukazuje se, že centrální hodnocení školenými hodnotiteli bude možná největším problémem letošních maturit.
Zde jsou kritéria hodnocení slohových prací:
1A Korespondence text – zadání – obsah – téma (subjektivní záležitost, každý člověk vnímá text jinak)
1B Naplnění komunikační situace (styl/útvar) – (opět subjektivní záležitost)
2A Pravopis a tvarosloví – (toto lze hodnotit objektivně)
2B Volba lexika (přiměřenost, adekvátnost) – (opět mírně subjektivní záležitost)
3A Koheze (formální prostředky textové návaznosti) – (lze snad hodnotit objektivně)
3B Koherence (soudržnost textu) – (opět mírně subjektivní záležitost)
Hodnotitelé tedy hodnotí dvě třetiny „měkkých“, subjektivně vnímatelných položek. Jejich hodnocení jsou tak logicky méně objektivní než tolik kritizovaná hodnocení většiny středoškolských češtinářů, kteří sice znali své studenty, ale k jejich textům přistupovali odpovědně, s citem a pokorou.
Letošní opravy slohových prací vyvolávají v našich studentech často vztek, zděšení, smutek a zášť. Oni ani my nechápeme, proč byly některé práce hodnoceny nedostatečně. To není dobrou vizitkou systému.
Prosíme, vraťte slohy a organizaci ústního zkoušení školám a učitelům. Jsme dostatečně odborně i mravně způsobilí k tomu, abychom byli schopni posoudit kvality svých studentů.
Děkujeme za pochopení
Podpisový arch s podpisy iniciátorek akce si můžete prohlédnout ZDE