Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Přečtěte si rozhovor Evy Jarošové, novinářky MF Dnes, s Bobem Kartousem o realitě učňovského vzdělávání, nedostatečné korelace nabízených oborů, stavu trhu práce a potřeb samotných absolventů pro jejich budoucí uplatnění.
„Pokud má Hospodářská komora nebo kdokoliv jiný dojem, že chybí řemeslníci, a skutečně bych rád viděl nějakou forenzní analýzu stavu místo odhadů, pak se musí ti, kdo potřebují řemeslníky, zamyslet nad tím, jak je získat,“ říká Bob Kartous.
Stále chybí řemeslníci, proč se na učňáky nehrnou?
O tom, že chybí řemeslníci, slyšíme z médií často. Naposledy to byl „odhad Hospodářské komory“, podle nějž jich chybí 300 tisíc. To je zajímavé čístlo. A chybí dlouhodobě, nebo chybí proto, že ekonomika je v konjunktuře a na trhu práce chybí jakákoliv pozice? Podle odhadu firem v e-commerce chybí 50 tisíc analytiků a programátorů. To je přece naprosto zásadní! Podle odhadů v oblasti vzdělávání chybí učitelé, ve zdravotnictví lékaři a zdravotní personál, ve strojírenství inženýři a v mnoha dlaších sektorech trhu práce chybí tisíce lidí různých kvalifikací. Co z toho vyplývá pro vzdělávací systém? Že má najednou všechny tyto nedostatky začít promptně řešit a dodávat zaměstnance s tím, že včera bylo pozdě? To je přece absurdní.
Jaký je systém učňovského školství – jak probíhá přijímací řízení na dvou a tříletých oborech, co je po uchazečích požadováno?
Jak probíhají přijímací zkoušky u čtyřletých oborů s maturitou?
Jaké jsou na učilištích nejžádanější obory?
Které obory naopak dlouhodobě zájemce nemají?
Jak se učňovské školství v posledních letech proměnilo? Jaké obory se už nenabízejí, jaké nové naopak vznikají?