Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha 19. prosince – Analýza výsledků maturitního testu z matematiky, kterou pro ministerstvo školství zpracoval Cermat, ukazuje, že některé typy úloh dělají problémy maturantům ze všech typů škol, včetně gymnázií a lyceí. Vedle úloh testujících zvládnutí těžšího učiva jsou to úlohy, které jsou v tomto materiálu pojmenovány jako slovní.
Materiál ministerstvo zveřejnilo na svém webu na podnět Oldřicha Botlíka z iniciativy Maturitní data – odtajněno. Zpracovat si ho nechalo před tím, než ministr oznámil svůj záměr odložit zavedení povinné maturity ze tří předmětů, včetně matematiky. Z údajů vyplývá, že i když didaktický maturitní test jako celek není pro absolventy gymnázií a lyceí příliš velkou výzvou, u některých konkrétních úloh to neplatí. Jde z velké části o tzv. aplikační úlohy, které vyžadují, aby maturant přečetl zadání, analyzoval problém a zvolil vhodné matematické řešení.
Shrnutí výsledků maturitních testů z matematiky z dílny Cermatu není jediným materiálem, který v posledních dnech poukázal na to, že se u žáků během školní docházky nedaří optimálně rozvíjet schopnosti potřebné pro rozpoznání a řešení problémů nejen v matematice, ale obecně v přírodovědných oborech. K podobným závěrům dospěla publikace, ve které Česká školní inspekce (ČŠI) minulý týden uvolnila testovací úlohy z mezinárodního šetření PISA 2015 věnovaného primárně přírodovědné gramotnosti. ČŠI v této publikaci vedle zveřejnění testovacích otázek shrnuje i poznatky ze seminářů, během nichž představovala výsledky testů PISA 2015 a TIMSS 2015 učitelům různých aprobací z různých typů škol.
„ČŠI konfrontuje výsledky v testech a testy samotné se školní praxí a popisuje výstupy z debat s učiteli, které nad výsledky po roce 2016 vedli. Považuji to za velmi důležitou sondu do výuky matiky, fyziky a chemie,“ říká k tomu analytik EDUin Štěpán Kment.
Podle ČŠI ovlivnila výsledky českých dětí v testech přírodovědné gramotnosti i podoba běžných školních testů, které ověřují především schopnost aplikovat vzorečky, zatímco testy PISA požadují kriticky vyhodnotit informace, vytvářet vlastní hypotézy, chápat vědecký výzkum nebo interpretovat data.
Analýza Cermatu je ke stažení ZDE.