Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Na středních odborných školách už začaly praktické části závěrečných i maturitních zkoušky. Česká republika patří mezi země s nejvyšším podílem žáků právě na těchto školách. I přes velké množství žáků, čelí odborná větev středního školství mnoha problémům. Ty přibližujeme v kapitole aktuálního Auditu vzdělávacího systému.
„Střední školství v České republice nedává části žáků prostor využít naplno jejich vzdělávací potenciál,“ upozorňuje analytik EDUin Karel Gargulák v kapitole o středním odborném školství. Příčinou je hned několik faktorů, kterým se autor v textu dále věnuje.
Problematická je už malá různorodost studentů odborného, a především pak učňovského, vzdělání. „Volba odborné školy často souvisí se socioekonomickými podmínkami a rodinným zázemím daného studenta, jeho kognitivním předpokladům však často neodpovídá,” vysvětluje Gargulák.
Jako další stěžejní problémy odborného vzdělání uvádí:
„Do budoucna by odborné školství mělo významněji převzít roli poskytovatele celoživotního profesního vzdělávání dospělých,“ myslí si Karel Gargulák. Uvádí dále země, kde se toto již děje, např. Nizozemí, Dánsko nebo Německo. Roli by v této změně měli hrát i zaměstnavatelé.