Dušan Klapko: Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství

2. 8. 2016
EDUin
2018663891_882b3ff7f1_z

Týdeník UN zastává názory z pohledu pedagogických a psychologických aktérů, kteří prosazují dvoukolejnost českého školství. Touto neskrývanou orientací logicky předkládá čtenářům argumenty v relativně jednostranném hodnoticím kontextu. Nezanedbatelný vliv sehrává i vymezení odborníků na edukaci dětí se specifickými vzdělávacími potřebami z pohledu přispěvatelů UN. Konkrétně se zaměřuje na působnost speciálních pedagogů, kteří prioritně vzdělávají děti se zdravotním postižením. Je zvláštní, že názory sociálních pedagogů, kteří se orientují na žáky v ústavní výchově nebo na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí (zvláště na romské žáky), nemají v UN zastoupení. Analýza je ke stažení ZDE.

Tato práce je licencována pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Bibliografická citace
Klapko, D. (2016). Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství. Pedagogická orientace, 26(2), 203–227.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články