Podívejte se, o čem je seminář Brašnička pro rodiče

19. 2. 2014
EDUin
IMAGE2_088

V lednu se uskutečnil pilotní seminář Brašnička pro rodiče určený všem, kteří šli letos s dětmi k zápisu a vybírali vhodnou školu. Zápisy už skončily, řada informací ze semináře se ale může ještě hodit. Proto jsme se rozhodli připravit krátké shrnutí a nabídnout vám tipy na další zdroje informací. Anotaci semináře a kontaktní informace najdete ZDE.

Jakou školu si rodiče, kteří se semináře účastnili, pro své děti přejí:

  • Takovou, ze které dítě odejde se sebeúctou a se zdravým sebevědomím
  • Takovou, která dítěti nevezme zvídavost a chuť vzdělávat se
  • Rodiče chtějí, aby děti byly podporovány v tom, co jim jde a našly svou cestu
  • Přejí si, aby učitelé byli k dítěti laskaví a citliví
  • Doufají, že dítě ve škole pozná nové vzory
  • Je pro ně důležitý i sociální rozměr – aby se dítě naučilo dobře navazovat kontakty a v dobrém slova smyslu se socializovalo
  • Žádají od školy respekt k individualitě a možnost pohybu během výuky


Možná není potřeba vynalézat něco úplně nového…

Struktura semináře Brašnička pro rodiče – o čem se mluvilo a co se na semináři dozvíte: 

Co potřebujeme od školy v 21. století?

  • Jak se škola změnila za posledních 20 let
  • Jaké jsou požadavky na školu v 21. století
  • Analýza pomocí příkladů: aktuální stav školství vs. potřeby současného světa
  • Jak hodnotí roli základní školy odborná i běžná veřejnost, výsledky výzkumu kampaně Česko mluví o vzdělávání

Jak vybírat školu

  • Jaká jsou kritéria výběru
  • Nejběžnější mýty o školním prostředí
  • Klady a negativa výběrových škol a tříd
  • Jak se pozná otevřená a vstřícná škola a proč ji chtít
  • Jak a odkud si zjišťovat informace

Návštěva školy

  • Jak provést rodičovskou návštěvu školy a čeho si při ní všímat
  • Proč si promluvit s ředitelem
  • Co se dozvíte při návštěvě výuky a proč je důležité vidět, jak probíhá vyučování

Výběr školy vs. výběr učitele

  • Jakou roli hraje osobnost učitele pro žáky prvního stupně
  • Nejběžnější mýty o dobře vedené hodině

Hodnocení

  • Význam hodnocení pro motivaci dětí k dalšímu učení
  • Způsoby hodnocení ve školách, jejich přínos i nedostatky
  • Práce s chybou a fenomén selhání v učení

Zápis a odklad školní docházky

  • Jaká pravidla má mít zápis a jak na něj dítě připravit
  • Co je to školní zralost a kdy uvažovat o odkladu školní docházky

Novinky na 1. stupni

  • Jakými metodami se děti učí číst, psát a počítat
  • Kdo o těchto metodách ve škole rozhoduje
  • Co je školní vzdělávací program, v čem se liší předměty od vzdělávacích oblastí

Co může rodič ve škole ovlivnit?

  • Komunikace s učitelem
  • Třídní schůzky a konzultační hodiny
  • Rodičovské organizace
  • Značka Rodiče vítáni

Další zdroje:

Jak připravit dítě na zápis: ZDE

Doporučujeme tato videa:

  • K tématu škola v 21. století – Věděli jste to? 2.0: ZDE
  • Víte, že… škola často jen reprodukuje, co už do dítěte vložila rodina? ZDE
  • Dobrá škola: Role dobrého učitele ve třídě ZDE
  • Dobrá škola: Co „dobrá škola“ děti učí? ZDE
  • Dobrá škola: Malá rodičovská inspekce T. Feřteka; O známkách – O. Hausenblas ZDE
  • Jana Nováčková o motivaci a hodnocení: ZDE

Články k jednotlivým tématům:

  • O hodnocení sumativním a formativním ZDE
  • Závěr debaty o hodnocení v rámci naší kampaně Česko mluví o vzdělávání ZDE
  • Kdo má vychovávat – škola nebo rodiče? – debata o vzdělávání na stránkách iHNED.cz: ZDE
  • Výhody a nevýhody nového písma Comenia script ZDE
  • Milan Hejný dvakrát v Českém rozhlase, pokaždé o matematice: ZDE
  • Podrobnosti o zápisu ZDE

 

Informace o semináři:

Účastnický poplatek činí 290 korun, bližší informace na e-mailu: miroslav.hrebecky@eduin.cz

Podrobnosti o lektorech čtěte v anotaci k prvnímu semináři ZDE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články