Tisková zpráva: Bezpečí dětí ve škole záleží na tom, jak spolu vycházejí učitelé ve sborovně
7. 12. 2016
EDUin
Podívejte se na tříminutové video shrnující, jak vzniká bezpečné prostředí ve škole a nakolik ho mohou a nemohou ovlivnit rodiče dítěte.
Praha, 7. prosince – Časté jsou stížnosti učitelů, že rodiny zanedbávají výchovu, a proto je pro učitele obtížné zajistit ve školách bezpečné prostředí. Diskutující na kulatém stole upozornili, že bezpečné prostředí pro děti úzce souvisí se vztahy ve sborovně a rodina nemůže připravit dítě na existenci v kolektivu vrstevníků.
V debatě na kulatém stole SKAV a EDUin na téma Co přispěje k bezpečnému klimatu na školách pojmenovala Lucie Hermánková z projektu Minimalizace šikany hlavní pravidla, jak vzniká bezpečné prostředí ve škole, které je základní podmínkou dobrého učení.
Bezpečné klima ve třídě velmi souvisí s bezpečným klimatem v celé škole.
Bezpečné klima se tvoří seshora. Máme zkušenosti, že pokud měl učitel ve své třídě problémy, souviselo to s tím, že nebyly úplně dobré vztahy i ve sborovně.
Rizika v tomto směru rostou, přináší je doba, ale zároveň stoupá poučenost pedagogických sborů a přibývá škol, které cíleně pracují s bezpečným klimatem.
Bezpečí se nedá zajistit jinak, než vztahovými pravidly ve třídách i ve sborovnách a není to jednorázová akce, ale dlouhodobá práce.
Děti jsou nějak vychované z rodin, ale rodič, i kdyby sebevíc chtěl, není schopen dítě připravit na to, jak bude fungovat ve vrstevnické skupině.
Když dítě neumí vztahová pravidla, neznamená to, že selhala rodina.
Autor článku:
EDUin
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.