Tisková zpráva: Zjistěte přes prázdniny, CO UMÍ vaše dítě

Bez-názvu-1

EDUin představuje elektronický nástroj, který umožňuje sledovat učební pokrok dětí.

Praha 30. června – Elektronická aplikace Co umím slouží rodičům, učitelům i dětem k zachycení toho, co dítě v různých fázích života dokáže ve všech oborech své činnosti, ve škole i mimo ni. Prázdniny jsou ideální příležitost pro rodiče, aby na stránkách www.coumim.cz založili svému dítěti profil a zaznamenali, co nového se během prázdnin naučilo. Představa, že prázdniny jsou z hlediska vzdělávání prázdný čas, je mylná a projekt Co umím o tom přesvědčí každého, kdo ho vyzkouší.

COUMIM

Web Co umím umožňuje dětem mapovat jejich úspěchy a dovednosti získané ve škole i mimo ni. Jde o digitální portfolio, kam je možné umístit třeba fotografie toho, co dítě vytvořilo, nahrát záznam koncertu nebo recitačního vystoupení. O tento systém projevily zájem jako první základní umělecké školy, kterým by umožnil zaznamenávat pokrok jejich žáků a archivovat, co v rámci výuky vytvořili. Web ale samozřejmě umožňuje stejně zaznamenávat i to, co dítě vytvořilo mimo školu.

Prázdniny jsou ideální příležitost, aby rodiče spolu s dětmi začali archivovat, co dítě dokázalo a jak se ve svých dovednostech vyvíjí. Vznikající elektronickou sbírku je možné využít jak pro prezentaci dětských dovedností pro dědečka či babičku, tak jako důkaz dovedností při vstupu do některého zájmového kroužku. Portfolia se navíc velmi pravděpodobně stanou způsobem, jak budou školy zaznamenávat učební pokrok žáků. Rodiče mohou využít prázdniny k tomu, aby se s novým nástrojem, který jim i dětem přinese společné zážitky, naučili zacházet.

Podívejte se na minutové video, které vysvětluje, proč je důležité hledat v dětech to, co umí:

Miroslav Hřebecký, manažer programu Co umím, řekl: „České školství je zaměřené na práci s chybou. Učitelé vyhledávají okamžiky, kdy se žákovi něco nepodařilo, a snaží se docílit nápravy. Rodiče přenášejí toto paradigma i do výchovy v rodinách. Moderní pedagogika ale zdůrazňuje důležitost pozitivní motivace a pochvaly. Vztáhněme to na sebe. Posloucháme raději vysvětlování, co vše bychom ještě měli zlepšit, nebo pochvaly za to, co se nám podařilo? Web Co umím je pro vaše dítě příležitostí, aby ukázalo, v čem je dobré. Budete překvapeni, kolik toho ve skutečnosti je.“

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

4 komentářů k "Tisková zpráva: Zjistěte přes prázdniny, CO UMÍ vaše dítě"

Upozorňovat mě na
avatar

Seřadit dle:   nejnovějších | nejstarších | nejoblíbenějších
Josef
Josef
1 year 10 months ago

Závěrečná citace pana Hřebeckého je poněkud matoucí. 1) Valná část českého vzdělávacího systému naopak s chybou pracovat neumí. 2) Chyba je přece základním předpokladem cesty vpřed, tedy osaháním toho, kudy ne.

Miroslav Hřebecký
1 year 10 months ago
Dobrý den, díky za komentář. Rozumím vašim argumentům, přesto si za svojí citací v tiskové zprávě stojím: ad 1 – V tom s vámi souhlasím. Tvrdím, že české školství se zaměřuje na práci s chybou, ale také si nemyslím, že to pokaždé činí dobře. Výsledkem je mnoho šrámů, které si děti nesou do života. ad 2 – Čím je dítě mladší, tím více by škola měla pracovat s pozitivní motivací spíše než s negativní. U středoškoláků nebo dospělých je poučení z chyby výrazným prostředkem pro posunutí se vpřed, u malých dětí, na které cílí nástroj Co umím, by mělo jít… Více »
Nikola Křístek
1 year 8 months ago

Jak jste prosím přišli na výčet oblastí (Komunikace, Svět kolem mě apod.)?
Jsou u jednotlivých oblasti pojmenované nějaké milníky, kterých je možné dosáhnout, nebo doporučené cesty?

Miroslav Hřebecký
1 year 8 months ago

Výčet oblastí vychází z Rámcového vzdělávacího programu, byl mírně modifikován, aby lépe kopíroval i oblasti rozvíjené převážně v neformálním vzdělávání.
Milníky v podobě výstupů jsou stanoveny v RVP, najdete je v diagnostickém modulu Jak jsem na tom pod odkazem Co mám umět.
Není třeba se ale příliš upínat ke standardizovaným výstupům, nástroj se snaží být především zrcadlem individuality každého dítěte. Proto spíše doporučujeme stanovovat si milníky v diskuzi s dítětem a sledovat pomocí sekce Mé plány průběžně pokrok. Více informací najdete v Metodické příručce, která je ke stažení z homepage aplikace.

wpDiscuz