Eduard Fuchs: Reakce na rozbor maturitní úlohy od Oldřicha Botlíka

Publikujeme reakci Eduarda Fuchse, člena Nezávislé odborné komise MŠMT pro posouzení maturitního testu z matematiky, který se vymezuje proti tvrzení Oldřicha Botlíka ohledně nejednoznačnosti zadání maturitní úlohy č. 11 v testu z matematiky. Rozbor Oldřicha Botlíka, který jsme publikovali dnes pod názvem V zadání maturitního testu z matematiky byla chyba, najdete ZDE.

Jako člen Nezávislé odborné komise MŠMT pro posouzení maturitního testu z matematiky musím reagovat na článek O. Botlíka, který jste dnes uveřejnili (Oldřich Botlík: V zadání maturitního testu z matematiky byla chyba, EDUIN 15. 5. 2019).

O. Botlík tvrdí, že zadání úlohy 11 v  letošním didaktickém testu bylo chybné a své mylné tvrzení podporuje obsáhlým textem. Tvrzení O. Botlíka je zcela nesprávné a svědčí o nepochopení školské matematiky.

Slovo „úhel“ ve standardní školské terminologii má nejen význam, který uvádí O. Botlík ve svém textu,  ale běžně značí i „velikost úhlu“ apod. Analogická situace  je ve školské matematice zcela běžná i v případě jiných pojmů.

Ze zadání úlohy je zcela zřejmé, že žáci hledají velikost jiného úhlu a nemohli být zadáním úlohy uvedeni v omyl.

Jako člen uvedené komise trvám na hodnocení uvedeném v zápisu z našeho jednání a tvrzení O. Botlíka považuji za nesprávné a nekvalifikované.

Doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc.

Ústav matematiky a statistiky

Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity v Brně

1
Přidat komentář

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
EDUin Recent comment authors
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozorňovat mě na