Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Shrnujeme plusy i slabá místa dokumentu.
EDUin 21. 11. 2023
Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská
Ministerstvo školství téměř před rokem představilo návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky pro roky 2023–2027. Nyní jej má schválit vláda. EDUin přináší stručnou analýzu dokumentu.
Dlouhodobý záměr má ambici sledovat dva hlavní cíle Strategie 2030+, tzn. snižování nerovností a vzdělávání zaměřené na získávání kompetencí. Reálně zde však mnohá zásadní opatření chybí, takže je pravděpodobné, že k žádoucím změnám dojde opět jen v těch krajích, které na vhodných reformách již pracovaly dříve.
Plusy Dlouhodobého záměru:
Slabá místa Dlouhodobého záměru:
Co v Dlouhodobém záměru konkrétně chybí:
Lucie Slejšková, analytička EDUinu: „Na Dlouhodobém záměru je znát, že najít společnou řeč nebylo lehké; některá témata zůstala moc obecná, některá působí trochu poslepovaně. Je velká škoda, že se zde neobjevuje žádná vize, která by reformovala celoživotní profesní vzdělávání. Česká republika bude opět ve skluzu, a to vše kvůli třenicím o rozpočet mezi resorty. Tento úkol ale zadala resortu školství vláda ve svém programovém prohlášení a zatím bez výsledku.”