Ministr Chládek včera na krátkém brífinku na ČT 24 představil výsledky didaktických testů státních maturit. Studenti se podle nich zhoršili ve všech třech zkoušených předmětech, nejvíce však v matematice, kde uspělo pouze 75,9 % maturantů. Podle ministra chybí studentům základní, logické uvažování. Brífink ve studiu komentoval Tomáš Feřtek (ZDE – čas 13:13). K tématu si můžete poslechnout záznam rozhovoru ČRo s Ondřejem Štefflem ze společnosti Scio a Jiřím Růžičkou, ředitelem Gymnázia Jana Keplera, kteří komentují výsledky i kvalitu státních maturit (ZDE).

Pane Feřtek, co jste to dnes předváděl v TV za divadýlko v komentáři k tiskovce ministra Chládka, ve které mluvil a špatných výsledcích maturit z matematiky? Jak souvisí výrazy „za minulého režimu drželi hubu a krok“ s neznalostí dnešních žáků? Před tím jste uvedl, „že výuka se vlastně proti minulému režimu nezměnila“ ,ale změnila se nějaká možnost „motivace“ žáků v dnešní době. Pokud se výuka nezměnila a žák dává neznalostí matematiky najevo svůj nezájem (podle vás asi nemotivovanost), včetně fatální neznalosti učiva základní školy, zaslouží si VYRAZIT od maturity. Žák má studovat podle osnov, pokud si matematiku vybere(zatím dobrovolně) jako… Více »