SeznamZpravy: Známky v době online výuky? Nedává to smysl, říká Petra Mazancová

Podívejte se na záznam rozhovoru Václava Dolejšího s Petrou Mazancovou, předsedkyní Učitelské platformy, o současné situaci, návratu žáků do škol, distanční výuce a postojích učitelů k ní nebo o tom, jak by měli být v současné situaci žáci hodnoceni. Debatu i její shrnutí najdete na zpravodajském webu SeznamZpravy.cz.

Myslíte, že by bylo vhodné zkrátit letní prázdniny? Nebo vést nějaké dobrovolné kempy, kde by se doučovalo?

Podle mě by bylo vhodné nedělat to plošně. Určitě by nebylo fér vzít školám, které v onlinu fungovaly dobře, půlku července. Měli bychom nějakým způsobem zacílit na děti, které se nepřipojovaly. A jim tu pomoct nabídnout. Je otázka, kdo by to měl dělat. Tady je velký prostor pro nízkoprahové organizace.

A bylo by to pro ně povinné? Nebo mělo být?

Myslím, že to povinné být nemůže. Ale mělo by se pracovat s rodinami těchto dětí, aby pochopily, že jejich dítě může mít problém.

Hodnotíte žáky jinak? Jak je známkujete?

Spousta učitelů se shodne na tom, že nedokáže objektivně hodnotit znalosti žáků na dálku. Podle mě by bylo ideální hodnocení na základě testování známkou úplně zrušit nebo odložit na lepší dobu.

Odložit i vysvědčení?

Nemyslím vysvědčení, ale hodnocení během distanční výuky. Nedává to velký smysl. Známkujeme projekty, na kterých třeba pracují ve skupině. Ale dělat online test – nedokážete ho zabezpečit tak, aby měl výsledek relevantní hodnotu.

Jsme jako společnost hodně zaměření na známky. Toto minimálně otvírá možnost říct si, že známky extra vypovídající hodnotu nemají, a to ani v prezenční výuce.

Odebírat komentáře
Upozorňovat mě na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments