Šampioni v učení hrou: College Catts Pressoir

Bez-názvu-2

Výrobce hraček LEGO a organizace Ashoka, mezinárodní lídr v oblasti podpory sociálních inovací, se spojili v projektu Re-imagine Learning Challenge (Představme si vzdělávání jinak), díky němuž vyhledávají a podporují projekty z celého světa, které přinášejí pozoruhodné vzdělávací inovace postavené zejména na principu hry. O projektech natočili krátká videa, jejichž abstrakty v češtině vám přinášíme. Za překlady děkujeme Lucii Černé. Videa najdete ZDE. Jednotlivá videa publikujeme postupně. První díl Šampioni inovací ve vzdělávání: Center for Inspired Teaching najdete ZDE.

V případě této organizace se jedná o školu vzdělávající děti prostřednictvím kreativních her působící na Haiti. Jejím cílem je přitom změnit celý vzdělávací systém v této zemi. Ostatní školy na Haiti mají potíže s tím, jaké metody výuky používat. Jejich studenti tak nemají možnost využít svůj kreativní potenciál. Systém tedy brání dětem, aby se rozvíjely.

College Catts Pressoir – A Champion of learning through play from LEGO Foundation.

Tato škola však k dětem přistupuje odlišně a snaží se jejich rozvoj co nejvíce podporovat. Proto klade vysoký důraz na hry a divadlo. Podle zdejší učitelky je podstatné, že se ve škole nespoléhají pouze na knihy, ale co nejvíce děti zapojují do činností a ukazují jim vše v praxi. Děti tak například provádějí experimenty v laboratoři a mohou si řídit svůj vlastní výzkum. K podpoře výuky je ve škole hojně využívána věda a moderní technologie. Děti tak mohou vidět vše na vlastní oči, například je možné sledovat třeba fungování solárních panelů na střeše školy. To je pro ně mnohem prospěšnější než se učit fakta nazpaměť a později je jen zopakovat.

Místní učitelé dále tvrdí, že nový způsob učení hrou zcela změnil jejich pohled na vzdělávání. Děti jsou nadšenější a více se do výuky zapojují. Je pro ně mnohem snazší získat potřebné znalosti. Podle ředitele školy je však tím nejdůležitějším, co škola ovlivnila, budoucí kariéra dětí. Zatímco dřív jim ji odmala vybírali rodiče, kteří měli jasné představy o tom, zda chtějí mít doma lékaře nebo inženýra, nyní se děti mohou rozhodnout samy na základě svých vlastních zájmů a přesvědčení. Proto podporují děti k vyjadřování vlastních názorů například prostřednictvím hlasování.

Cílem školy je změnit děti v aktivní členy komunity, kteří ji mohou měnit k lepšímu. Jelikož pracovníci školy jsou si vědomi toho, že vzdělávací systém nemohou změnit sami, spolupracují i s dalšími školami. Tím podporují ke změně v přístupu k učení i další. Přitom se snaží plnit úlohu hnací síly, která pro ostatní bude vzorem a bude ukazovat, jak lze změnit vzdělávací systém na Haiti.

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

Zahajte diskuzi!

Upozorňovat mě na
avatar

wpDiscuz