Jaké jsou zkušenosti s plošným testováním. A co dál?

Diskutovat o smysluplnosti plošného testování bude příští čtvrtek 21. listopadu od 11 do 13 hodin náměstek ministra školství Jindřich Fryč, ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a zástupci škol, odborné a rodičovské veřejnosti. Debata se koná v aule ZŠ Vodičkova, Praha 1 v rámci Kulatých stolů SKAV a EDUin.

V souvislosti se zaváděním plošných testů do vzdělávacího systému se vedla a jistě ještě povede rozsáhlá debata o jeho smysluplnosti, nákladech, o tom, jaké a jak kvalitní přináší informace a zda máme podobné testování provádět každoročně nebo raději s většími časovými rozestupy, případně se místo plošného testování soustředit na výběrová šetření. Debata v rámci pravidelných Kulatých stolů SKAV a EDUin se chce soustředit především na budoucnost plošných testů, jak ji vidí zástupci škol, inspekce, ministerstva i rodičů, kteří zavádění plošných testů oponují.

 Cílem kulatého stolu je hledat odpovědi na otázky:

  • Splnilo plošné testování původní očekávání?
  • Co jsme se z plošného testování dozvěděli o výsledcích škol a žáků?
  • Potvrzují se pojmenovaná rizika spojená plošným testováním?
  • Jaká jsou vaše doporučení na základě zkušenosti z pilotáže?

Pozvánku na kulatý stůl najdete ZDE.

POZOR! ZMĚNA ČASU. S ohledem na časové možnosti zástupců MŠMT začínáme až v 11.00.

Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin a moderátor debaty, řekl: „Těší nás otevřenost vedení ministerstva školství a jeho ochota debatovat s odbornou i rodičovskou veřejností o smyslu tolik diskutovaného projektu. Snažili jsme se proto sestavit diskusní panel tak, aby v něm byly zastoupeny všechny názorové proudy. A doufáme, že debata vzbudí mezi zástupci škol tolik pozornosti, aby podobně široké spektrum názorů bylo přítomné i v publiku, které pokaždé debatu panelistů komentuje.“

 

 

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

4 komentářů k "Jaké jsou zkušenosti s plošným testováním. A co dál?"

Upozorňovat mě na
avatar
Seřadit dle:   nejnovějších | nejstarších | nejoblíbenějších
Jiří Kostečka
Jiří Kostečka

Pane Feřteku,
již jednou jsem vyjádřil podiv nad tím, že se tyto eduinské kulaté stoly konají v čase, kdy praktikující učitelé nemají šanci se jich zúčastnit, leda by za sebe nechali suplovat kolegy.
Je opravdu tak strašný problém začínat – řekněme – od 16:00? Nevěřím, že by si třeba pan náměstek Fryč nenašel čas i v pozdním odpoledni…
Odpověď, že „se to tak vždycky dělalo“, je tak typicky česká, že ji doufám nezopakujete.
JK

Feřtek
Feřtek

Rozumím, ta výhrada je zcela na místě. Jen se obáváme, že jakýkoli experiment s časem konání kulatých stolů se nevyplácí. Ta desátá třetí čtvrtek v měsíci je tradiční celou dobu, co se ty kulaté stoly konají. To už je možná deset let. Pro nás jako organizátory by nebyl odpolední termín problém a asi by to stálo za zkoušku. Jen máme obavu, aby výsledek nebyl ještě horší než v to dopoledne.

Jiří Kostečka
Jiří Kostečka
Zcela věcně: dokud se experiment neprovede, zaboha se nedozvíme, jak by dopadl, kdyby proveden byl. Samozřejmě tu též záleží na tématu – středoškolští učitelé by dost jistě zabrali na maturitu, základoškolští zase třeba na metodu prof. Hejného. Zkuste prosím alespoň dvakrát kompromis: třetí čtvrtek v měsíci, ale ne desátá, leč šestnáctá: s tématem nosným jednou pro praktiky ZŠ, podruhé pro praktiky SŠ. Když to bude s účastí učitelů z praxe stejně chabé jako dopoledne, vraťte čas na ten tradiční a debatujte bez nás. Ještě si dovolím upozornit, že dosud nikdy v dějinách české pedagogiky se nepodařilo zavést úspěšně a funkčně… Více »
Radek Sárközi

Také bych byl pro posunutí kulatých stolů na odpoledne…

wpDiscuz