Tisková zpráva: Diskuse s Johnem Moravcem, předním odborníkem v oblasti vývoje vzdělávání

jh_4621696848189348999_n

Zveme vás na veřejnou diskusi s Johnem Moravcem, autorem Manifesta 15. Diskusi pořádá EDUin za podpory Fulbrightovy komise a společnosti Scio. V úterý 28. 7. v prostorech Amerického centra.

Praha 22. července  – „Tendence dívat se zpět, nikoliv vpřed, činí ze vzdělávání oblast povážlivě zaostávající za mnoha ostatními odvětvími lidské činnosti. Učíme dějiny literatury, nikoliv budoucnost psaní. Učíme historicky důležité matematické koncepty, ale nesnažíme se vytvářet novou matematiku potřebnou pro budoucnost.“ Tolik krátký citát z Manifesta 15 Johna Moravce, veřejné deklarace shrnující zásadní problémy v rozvoji dnešního vzdělávání.

V 15 bodech shrnul John Moravec, někdejší vědec z University of Minnesota, hlavní problémy současného vzdělávání. Jde o vizi budoucnosti vzdělávání, která je podle jeho vlastních slov založena na výzkumu.

Dvanáct bodů Manifesta 15 otevírá otázku využití digitálních technologií, přizpůsobení současných škol současným dětem, naplňování jejich (dětských) práv, role učitelů, významu a vlivu testování a další zajímavé otázky. Podpořila ho řada odborníků na vzdělávání z mezinárodního spektra, mimo jiné indický vzdělávací vizionář a autor „School in the Cloud“ Sugata Mitra.

John Moravec přijede svou představu o rozvoji vzdělávání představit do ČR. Možnost diskutovat s ním na téma Naše další kroky podle Manifesto 15 budou mít zájemci 28. 7. od 15.00 do 17.15 v prostorách Amerického centra, Tržiště 13, Praha 1. Přednáška i diskuse proběhnou v angličtině, tlumočení je zajištěno. Účast je možná zdarma a bez předchozí registrace.

Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, uvedl: „Manifesto 15 je jedním z množících se důkazů o tom, že vzdělávání potřebuje redesign. Majorita se stále domnívá, že není třeba nic měnit, a to tváří v tvář technologickým i společenským změnám, které jsou velice hmatatelné. Prezentace Manifesta 15 i diskuse s Johnem Moravcem je dobrou příležitostí k tomu zamyslet se, zda je skutečně možné nechat věci plynout jejich dosavadním tempem. Na besedu vás srdečně zveme. “

Další informace:

  •          Text Manifesta 15 (v různých jazykových mutacích, mimo jiné v českém jazyce) ZDE.
  •          Webové stránky společnosti Education Futurem LLC, založené Johnem Moravcem ZDE.
  •          Webové stránky společnosti Knowmad Society, kde John Moravec působí v roli editora ZDE.

 

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

9 komentářů k "Tisková zpráva: Diskuse s Johnem Moravcem, předním odborníkem v oblasti vývoje vzdělávání"

Upozorňovat mě na
avatar

Seřadit dle:   nejnovějších | nejstarších | nejoblíbenějších
Zdeněk Sotolář
Zdeněk Sotolář
10 months 5 days ago

„vzdělávání potřebuje redesign“

Prázdnota se ohlašuje nabubřelým jazykem.

„Učíme dějiny literatury, nikoliv budoucnost psaní.“

Prosím o „překlad“! Jak se učí budoucnost???

Jiri Janecek
Jiri Janecek
10 months 5 days ago

Ten clovek v zivote neucil a neni dostatecne stary na to, aby nekdo videl, zda jeho fantasmagorie a blaboly implementovane do praxe nejak funguji…
Trochu jako kdybych ja hlasal nejake sve evangelium o budoucnosti mediciny… Dal bych tam hodne „nano“, „bio“ a „tailoring“ a jezdil s tim po svete.

vittta
vittta
10 months 4 days ago
Přečetl jsem si to. Česky. V Manifestu 15 je ale jen 12 bodů. Připomínalo mě to reklamu na vložky. Ale….tento bod se mi zalíbil. „Porušujte pravidla, ale nejdříve si ujasněte proč. Naše školské systémy jsou založeny na kultuře poslušnosti, konformitě a pocitu uspokojení a z něj pramenící strnulosti. Kreativita studentů, zaměstnanců i našich institucí je systematicky potlačována. Je snazší, když nám někdo říká, co si máme myslet, než když máme myslet sami za sebe. Tyto neduhy lze nejlépe vyléčit naprosto otevřeným kladením otázek a budováním metakognitivního povědomí o tom, co vyváříme a čeho tím chceme dosáhnout. Teprve poté si můžeme… Více »
Iva Švarcová
Iva Švarcová
10 months 4 days ago

Jedna známá paní profesorka pedagogiky takovéto výplody označovala jako „ondulování větru“. Asi neměla dostatečně vybudované „metakognitivní povědomí“.

Jiri Janecek
Jiri Janecek
10 months 3 days ago

Manifesto 15 je to pane vitto podle roku 2015, coz je rok, kdy nam bylo dano osviceni… Taky to ma vyhodu, ze za par let muze jiny mastickar vylezt treba s Manifestem 22.

Jen by mne zajimalo, kdo to plati… Pripadne, jaky ma americka ambasada zajem na torpedovani naseho vzdelavaciho systemu a proc…

Bořivoj
10 months 3 days ago

Myslím, že naše diskuze s panem Moravcem by se měla soustředit na to, jak vysvětlovat současný technologický vývoj ve školství těm, kdo se snaží změnám bránit. Zdá se, že má urputná dlouhodobá snaha se v tomto směru zatím míjí účinkem. Položme tedy tuto otázku tomuto přednímu světovému odborníkovi. Pane Sotoláři, přijdete?

vittta
vittta
10 months 3 days ago

Pane Brdička, k takové diskuzi odborníci z praxe nepotřebují manifesto 15 pana Moravce.To přece každý ví i bez toho.
Já jsem tady upozornil na to, že mi to připadá …celkem obecné.
K čemu je manifesto 15 možná pořeba bude spíše to, že se to dá dobře prodat.
Nějaké to školeníčko a pár tisícovek…
To bych se pomalu vsadil.
Ale jo, ať si každý pomůže, když dokáže prodat.
Ale aby tomu reklamu dělaly neziskovky a to leckdy reklamu až…donucovací, to už je na mě moc.
Paní Švarcvá to označila lépe než já, „ondulování větru“, to si myslím plně sedí na všechna podobná manifesta.

Bořivoj
10 months 3 days ago

Začetl jsem se do Moravcovy knihy Knowmad Society a na výše (zde níže) položenou otázku jsem na straně 51 našel odpověď:
„If 1% of the population benefits from invisible learning approaches relevant for Knowmad Society, what should we do about the other 99%? Should they not have the right to leapfrog ahead, too? I believe so.“
Sice je mi jasné, že se tomuto vývoji zabránit nedá, přesto se s tím obtížně smiřuji. Musíme se ale v každém případě snažit zajistit alespoň to, aby každý dostal šanci!
Pane Sotoláři, to ve svém důsledku znamená, že chodit nemusíte.

Zdeněk Sotolář
Zdeněk Sotolář
10 months 3 days ago

Máte 10 minut na jeden bod dokumentu Manifesto 15 (zbyvající čtvrthodinku zabere vzájemné plácání po ramenou). Takže stejně zůstanete na rovině velmi obecných a velmi mnohoznačných hesel a prohlášení. To mě opravdu nezajímá. To je, pane Brdičko, spíše Vaše parketa. Do roka a do dne se hukáže, co z Manifesto 15 zbude.

P.S.
Budu se tvářit, že jsem přeslechl, do jaké role mě stavíte.

wpDiscuz