Tisková zpráva: Podívejte se na první portréty inspirativních učitelů

Jana Petrů

Na čerstvě spuštěném webu chciucit.cz jsou k vidění první video portréty. Podívejte se, jak jinak se dá učit matematika, poslechněte si, co by ve škole zrušila učitelka s patnáctiletou praxí.

Praha 4. dubna – Projekt „Chci učit“ zahajuje první dvojukázkou sérii video portrétů, které budou představovat silné a inspirativní učitelské osobnosti. Kratší verze medailonů představují jednotlivé učitele a učitelky, delší budou věnované otázkám či problémům, s nimiž se učitelé potýkají v praxi.

Web projektu „Chci učit“ by se měl postupně stát videotékou představující učitele a učitelky z českých, moravských a slezských základních a středních škol. První tři ukázky jsou již k vidění na www.chciucit.cz, na dalších se pracuje. Jejich autory jsou dokumentaristé Tomáš Škrdlant, Libor Kozák a Vojtěch Kopecký a Stanislav Miler. Výběr portrétovaných a vedení rozhovorů obstarává dlouholetá a zkušená učitelka Ivana Málková.

Jana Petrů
Jana Petrů

Portrétovaní na videu hovoří o tom, jak se jim v českém vzdělávacím systému pracuje a jak se vyrovnávají s jeho nároky. Jana Petrů, učitelka z waldorfské školy v Jinonicích, mluví o tom, kdy vnímá při výkonu své profese největší odpovědnost a odpovídá na dotaz, co by v českých školách změnila.

Tématem Vítka Březky, který působí na prvním stupni základní školy v Praze, je tlak na výkon, jemuž jsou vystaveny děti i pedagogové. Učitel s jedenáctiletou praxí hovoří o tom, jak se s ním vyrovnává. V jeho případě můžete už vidět krátkou i dlouhou verzi portrétu.

Na portréty prvních dvou učitelů na webu chciucit.cz se můžete podívat ZDE.

Účelem medailonů je vyzdvihnout kvalitní pedagogickou práci a motivovat mladé lidi, kteří zvažují učitelskou kariéru. Upozorňovat na další inspirativní učitelské osobnosti může prostřednictvím stránek chciucit.cz i široká veřejnost.

Vítek Březka, foto archiv Ivany Málkové
Vítek Březka, foto archiv Ivany Málkové

Vítek Březka, pedagog Bratrské školy v Praze, řekl: „Celá doba tlačí na výkon. Nakonec i ti, kteří se ohánějí tím, že nechtějí dávat dítě do školy zaměřené na výkon, mají od třetí třídy nervy, aby se dítě dostalo na další školu.“

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

Zahajte diskuzi!

Upozorňovat mě na
avatar

wpDiscuz