Tisková zpráva: Podívejte se na první portréty inspirativních učitelů

Jana Petrů

Na čerstvě spuštěném webu chciucit.cz jsou k vidění první video portréty. Podívejte se, jak jinak se dá učit matematika, poslechněte si, co by ve škole zrušila učitelka s patnáctiletou praxí.

Praha 4. dubna – Projekt „Chci učit“ zahajuje první dvojukázkou sérii video portrétů, které budou představovat silné a inspirativní učitelské osobnosti. Kratší verze medailonů představují jednotlivé učitele a učitelky, delší budou věnované otázkám či problémům, s nimiž se učitelé potýkají v praxi.

Web projektu „Chci učit“ by se měl postupně stát videotékou představující učitele a učitelky z českých, moravských a slezských základních a středních škol. První tři ukázky jsou již k vidění na www.chciucit.cz, na dalších se pracuje. Jejich autory jsou dokumentaristé Tomáš Škrdlant, Libor Kozák a Vojtěch Kopecký a Stanislav Miler. Výběr portrétovaných a vedení rozhovorů obstarává dlouholetá a zkušená učitelka Ivana Málková.

Jana Petrů
Jana Petrů

Portrétovaní na videu hovoří o tom, jak se jim v českém vzdělávacím systému pracuje a jak se vyrovnávají s jeho nároky. Jana Petrů, učitelka z waldorfské školy v Jinonicích, mluví o tom, kdy vnímá při výkonu své profese největší odpovědnost a odpovídá na dotaz, co by v českých školách změnila.

Tématem Vítka Březky, který působí na prvním stupni základní školy v Praze, je tlak na výkon, jemuž jsou vystaveny děti i pedagogové. Učitel s jedenáctiletou praxí hovoří o tom, jak se s ním vyrovnává. V jeho případě můžete už vidět krátkou i dlouhou verzi portrétu.

Na portréty prvních dvou učitelů na webu chciucit.cz se můžete podívat ZDE.

Účelem medailonů je vyzdvihnout kvalitní pedagogickou práci a motivovat mladé lidi, kteří zvažují učitelskou kariéru. Upozorňovat na další inspirativní učitelské osobnosti může prostřednictvím stránek chciucit.cz i široká veřejnost.

Vítek Březka, foto archiv Ivany Málkové
Vítek Březka, foto archiv Ivany Málkové

Vítek Březka, pedagog Bratrské školy v Praze, řekl: „Celá doba tlačí na výkon. Nakonec i ti, kteří se ohánějí tím, že nechtějí dávat dítě do školy zaměřené na výkon, mají od třetí třídy nervy, aby se dítě dostalo na další školu.“

Přidat komentář

Zahajte diskuzi!

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozorňovat mě na