Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Podívejte se na záznamy vystoupení jednotlivých řečníků ze závěrečné konference dvouletého projektu devíti neziskových organizací „Pojďte do školky!“ zaměřeného na systémovou podporu předškolního vzdělávání dětí ze sociálně nepodnětného prostředí. Konference se konala 3. června 2015, pozvánku najdete ZDE. Fotogalerii si můžete prohlédnout ZDE.
Dvouletý projekt „Pojďte do školky!“, do kterého se zapojilo devět neziskových organizací včetně Člověka v tísni, měl za cíl ověřit, jak funguje v praxi komplexní podpora rodin a především dětí ohrožených sociálním vyloučením při jejich nástupu do školky.
Součástí prezentací na konferenci byly výstupy z demografického šetření o potřebách a připravenosti školek na proinkluzivní opatření a návrhy na strategická opatření v 16 městech, ve kterých projekt probíhal.
Můžete se seznámit se zkušenostmi z předškolních klubů, které se zaměřují jak na děti z nepodnětného prostředí, tak na podporu a práci s rodinou. Dozvíte se, jak vypadá projektové vyučování v předškolních klubech i jaké jsou zkušenosti s adaptačními pobyty dětí v běžných mateřských školách.
Velká část aktivit projektu se soustředila na vzdělávání pedagogů. Karolína Ranglová (MŠ Roudnice nad Labem) a Barbora Loudová Stralczynská (PedF UK) představily metody zaměřené na podporu sociálních dovedností a jazykových kompetencí u dětí ohrožených budoucím školním neúspěchem.
Úvodní slovo a představení projektu „Pojďte do školky!“ – Zuzana Ramajzlová, ČvT
Jak vypadá současný návrh na povinnou předškolní docházku – Svatopluk Pohořelý, MŠMT
Jsou školky připravené na povinný školní rok? – Daniel Hůle, ČvT
Doporučení pro tvorbu lokálních koncepcí v předškolním vzdělávání – Jan Černý, ČvT
Vzdělávání v nízkoprahových předškolních klubech – Petra Sedláčková, ČvT
Jak vybudovat funkční předškolní klub – Aleš Jirásek, Amalthea, Chrudim
Projektové vyučování v prostředí předškolního klubu — Magdaléna Kudláčková, ČvT
Adaptační pobyty dětí v mateřských školách – Marie Jelínková, ČvT Sokolov
Spolupráce s rodiči – Michaela Vizinová,Tady a Teď, Plzeň
Lokální koncepce předškolního vzdělávání pro město Tábor – Pavla Kohelová – Cheiron T
Doporučení pro předškolní vzdělávání, Chomutov – Markéta Dolejší, ČvT Chomutov
Proměny potřeb ve vzdělávání – Pavel Košák, ČvT
Sociální dovednosti a jazykové kompetence jako klíč k podpoře dětí – Martina Francuchová, ČvT
Zahraniční metody — KIKUS – Barbora Loudová Stralczynská, PedF UK
Metoda konceptuálního učení Grunnlaget – Karolína Ranglová, MŠ Roudnice nad Labem