Dva vzdělávací programy v jedné škole – jak omezit vzájemnou nevraživost a vytvořit bezpečné prostředí

Jaká jsou úskalí, pokud se nabízí dva vzdělávací programy v rámci jedné školy? O tom na podzimní konferenci Jak se dělá lepší škola hovořila Mirka Kellovská, zástupkyně ředitele pro Montessori program v ZŠ Na Beránku v Praze 12.

IMG_7731 (1)

Konference Lepší škola 2023 (c) Kateřina Lánská

Základní škola Na Beránku je větší městskou školu, přičemž Montessori vzdělávací větev navštěvuje v současné době 330 žáků a větev tradiční s prvky programu Začít spolu kolem 750 žáků. Ve svém příspěvku se soustředila především na organizační otázky, jak nastavit kompetence zástupci ředitele kapacitně menšího programu, který má odlišné potřeby z hlediska jeho provozu a organizace práce, či zda lze v rámci takové školy propojovat výuku, žáky, rodiče či sdílet učitele. 

Společně s ní vystoupila Jana Neumajerová, která se od roku 2017 podílí na vedení spolku Montessori cesta, který podporuje v ZŠ Na Beránku podporuje Montessori program. Dlouhodobě se snaží o propojení rodičů se školou, vzájemné pochopení, podporu a spolupráci, např. při vzniku zahrady, školní farmy a úpravách interiéru školy. Zkušenosti se zapojováním rodičů do života školy předává dál i díky působení v Unii rodičů.

Poslechněte si záznam jejich vystoupení na podzimní konferenci Jak se dělá lepší škola 2023, která se konala 7. listopadu 2023 v Praze.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články