Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
V pražských Čakovicích se v pondělí 31. 8. 2015 otevřela nová soukromá Základní škola Livingston. Byla pro ni postavena zcela nová školní budova s kapacitou 240 žáků a moderním vybavením, za čímž stojí ředitelka Eva Dittich Sanigová a podnikatel Jaroslav Pokorný.
Název školy se inspiroval knihou Richarda Bacha Jonathan Livingston Racek. Hlavní hrdina, talentovaný racek, se vzepřel osudu být šedou myškou v průměrném hejnu. Svou snahou překonat sám sebe pak inspiroval ostatní racky. A taková, inspirativní i svobodná, chce být i Základní škola Livingston. Jak říká její ředitelka: “Snaha naučit všechny děti ve stejný moment naprosto stejné učivo je lichá. Není reálné, aby všechny děti ve třídě byly stejně nadané na matematiku, přírodní vědy i cizí jazyky.“ Každý žák má proto vlastní plán vzdělávání, a může tak postupovat svým přirozeným tempem a věnovat více času tomu, co ho zajímá a v čem může jednou vyniknout. V tom ho mají podporovat učitelé, kteří nemají být autoritativní drábem, ale spíše inspirátorem, rádcem a pomocníkem.
Budova školy v pražských Čakovicích nabízí na ploše 2800 metrů čtverečních zajímavé vybavení: Montessori pracovnu, kreativní ateliér, multifunkční pohybový sál, kuchyňské studio a další specializované učebny. Moderní technologie umožňují připojit se na WiFi síť kdekoliv v budově, a to za pomoci počítačů či tabletů, které jsou žákům k dispozici. Žáci i učitelé jsou vybaveni zařízeními od společnosti Apple, v každé třídě je instalován interaktivní displej využívající technologii Apple TV. Ta umožňuje, aby se jakýkoliv žák mohl se svým tabletem připojit na obrazovku a prezentovat tak například ostatním své řešení úkolu.
Architekt Jiří Junek si při navrhování interiéru školy zajel pro inspiraci do škol v Dánsku, kde ho zaujaly především otevřené a propojené prostory škol (open space), které učitele i děti spíše spojují, než rozdělují. Tuto myšlenku se pokusil vnést i do návrhu budovy ZŠ Livingston. Celková výše investice do stavby budovy přesáhla 50 milionů korun.
Kapacita školy je 240 žáků, v prvním roce nastupuje třicet žáků prvního až třetího ročníku. Předměty jsou spojeny do tematických bloků s cílem, aby na sebe jednotlivé vzdělávací oblasti navazovaly. Děti jsou hodnoceny slovně, důraz je kladen na sebehodnocení. Jak uvádí samotní zakladatelé školy: „Výstupem vzdělávání na naší škole není vyplněný test, ale v životě seberealizovaný a spokojený člověk.“