Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Přerušilo ministerstvo školství kontinuitu v naplňování strategických cílů?

Je Strategie 2030+ mrtvým dokumentem?

IMG_6834

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Ministr školství Mikuláš Bek je v úřadu přes půl roku. Když do čela rezortu nastupoval, na rozdíl od svých předchůdců se otevřeně nepřihlásil ke Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Právě u Beka se stále víc ukazuje, že chybějící kontinuita má negativní dopady na stav rezortu a důvěru nejen učitelské veřejnosti v dobré směřování chystaných změn. 

Strategie 2030+ byla odbornou veřejností vítaná i proto, že byla sestavená participativním procesem. Je skvělé, že se k ní hlásí nejen experti, ale i školy. Kontinuitu v naplňování dokumentu při svém nástupu na ministerstvo školství deklaroval Petr Gazdík a po něm i jeho nástupce Vladimír Balaš. Změny se ve vzdělávání projevují až s větším zpožděním kvůli setrvačnosti, proto je nutné držet kurz delší dobu a ne ho neustále měnit.

EDUin ale upozorňuje na to, že ministerstvo má v současné době čím dál větší tendence se od Strategie 2030+ odklánět. Ministrem Bekem navrhované záplavy změn jdou mimo hlavní cíle definované ve strategii, některé je přímo popírají. O dokumentu na sociální síti X mluvil i vedoucí kabinetu ministra Beka Petr Černikovský: „Strategie 2030+ je soupis ušlechtilých cílů, které se už 10 let přepisují z jednoho dokumentu do druhého, aniž by se cokoli podstatného změnilo. Vychází z představy, že kvalitativní skok dosáhneme mírným pokrokem v mezích zákona. Všechna bolestivá témata ignoruje.” Přitom právě Černikovský byl vedoucím oddělení strategie a meziresortních agend v době, kdy na ministerstvu školství vznikala předchozí Strategie 2020.

Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: „Uplynulé dny jasně ukazují, že většina posledních nápadů ministerstva školství nemá se Strategií 2030+ příliš mnoho společného. Už Strategie 2020 byla dokumentem, který experti hodnotili jako kvalitní a v mnohém vizionářský, nicméně zůstal z větší části nenaplněný ležet někde v šuplíku. Dělejme maximum pro to, aby aktuálně platnou strategii nečekal stejný osud.“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články