Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Rozhlas.cz: Stát by měl určit, kolik maturantů by mělo jít studovat vysokou školu, myslí si rektor Zima

12. 1. 2016
EDUin
Screenshot_13

Publikujeme záznam rozhovoru s rektorem UK Tomášem Zimou, který vysílal Český rozhlas 5.1., záznam si můžete pustit ZDE.

Diskutovanou otázkou současného českého vysokého školství je, zda by mělo vzniknout samostatné ministerstvo pro vědu. „Měl by vzniknout centrální orgán, který bude vědní politiku v ČR koordinovat. Obecně by však jeho role měla být spíše koordinační a strategická, protože nikde v celém světě žádný úřad vědu tzv. nevybádal,“ odpovídá na otázku Tomáš Zima.

Rektor Univerzity Karlovy se dále vyjadřuje k údajně malé připravenosti absolventů především průmyslových a technických oborů do praxe, jak uvádějí zaměstnavatelé. „Musíme vychovat člověka, který bude uplatnitelný dalších 40 let. Musíme ho naučit se dále vzdělávat, orientovat se v problematice, přijímat nové informace a ne se zabývat jen tím, co je momentálně v kurzu.“

Dále se vyjadřuje k tématu výuky prostřednictvím memorování na úkor rozvoje kritického myšlení a práci s informacemi. Dle Zimy je pravda někde uprostřed. „Když nebudete mít znalost a otevřete si internet, kde bude věc, která bude líbivá, ale bude evidentně proti přírodním zákonům, tak bez znalosti se spolehnete na to, že oni to tak napsali.“

V otázce počtu vysokoškoláků a volby jednotlivých oborů odpovídá rektor následovně: „Stát by měl říct, na jaké pozice chce mít vysokoškolsky vzdělané lidi a na jaké středoškolsky vzdělané a ještě rozlišovat stupeň jejich vzdělání. Od toho by se mohl odvíjet i počet vysokých škol, kterých je v Čechách hodně.“

Pozice Univerzity Karlovy je v mezinárodních srovnávacích žebříčcích převážně ve třetí stovce. „Podle nás je tento výsledek stabilní a odpovídá tomu, kolik společnost do univerzit dává. Divím se, na jaké úrovni jsou české vysoké školy, vzhledem k tomu, jak se k nim česká společnost chová.“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články