U RVP je zásadní, aby ho přijali učitelé

IMG_8104 (1)

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Ministerstvo školství společně s Národním pedagogickým institutem v úterý zahájilo veřejné připomínkové řízení revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pro úspěch celé změny obsahu vzdělávání je nejdůležitější, jak ji přijmou učitelé. 

Veřejnost své připomínky může dávat do konce května prostřednictvím dotazníku. Ministerstvo pak po zapracování připomínek chce celý dokument schválit do konce tohoto roku. Už od roku 2025/2026 by podle nového RVP měly začít učit ty školy, které se pro to samy rozhodnou. O dva roky později už to bude povinné pro všechny základní školy od 1. a 6. ročníku. 

EDUin upozorňuje na to, že úspěch proměny vzdělávání v důsledku revize Rámcového vzdělávacího programu z velké míry záleží na tom, jak s novým dokumentem budou pracovat učitelé. Podle loňského zjištění České školní inspekce totiž pracují se školním vzdělávacím program pravidelně jen dvě třetiny škol a to, zda mu odpovídají vzdělávací výsledky žáků, si ověřuje jen necelá polovina.

MŠMT a NPI spustily také veřejné připomínkové řízení pro revizi Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Dokument najdete zde.

Lucie Slejšková, analytička EDUinu: „Potřebujeme vyvolat poptávku po jiném typu vzdělávání, zmírnit obavy rodičů, že děti budou díky kompetenčně pojaté výuce hloupé a budou jim chybět znalosti. A učitele potřebujeme ujistit, že jim dáme na změny dost času, peněz a také podpory. Nebude stačit nějaké školení nebo konzultace, musíme dát školám k dispozici zkušené učitele, mentory, kteří jim budou opakovaně a pravidelně k dispozici a postupně jim pomohou tak, aby si učitelé v pedagogickém sboru mohli dávat sami zpětnou vazbu a učit se od sebe navzájem. To bude stát peníze a také čas – tyto změny nejdou rychle.“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články