Tisková zpráva: Jak řešit nerovnosti ve vzdělávání po covidu? Příkladem může být Nizozemí

18. 5. 2021
EDUin
ronnie-overgoor-MMDF3I9Bxqo-unsplash

Ministerstvo školství v těchto dnech zpracovává výsledky žádostí o program „Letní kempy“, který je zaměřený na podporu aktivit na snížení nerovností ve vzdělávání. Šéf úřadu Robert Plaga už také dřív oznámil, že další peníze školy dostanou od podzimu na doučování. Konkrétně je na to vyčleněno čtvrt miliardy korun. Úřad detaily výzvy ještě nepředstavil. 

EDUin už dřív doporučoval, aby pro konkrétní podobu plánů ministerstvo spolupracovalo s cílovými skupinami příjemců. A hlavně výzvu nastavilo tak, aby výsledky byly v požadované kvalitě a jejich využití bylo opravdu efektivní.

Jako příklad komplexního plánu pro řešení nerovností ukazujeme, jak celé téma řeší v Nizozemí. Tamní Národní vzdělávací program má jasný závazný harmonogram, který zahrnuje několik fází:

  • školy provádějí vlastní analýzu problémů a potřeb žáků i učitelů v kontextu dopadů uzavření škol
  • na základě analýzy vyberou programy a opatření, které budou implementovat a stát je zafinancuje
  • před začátkem příštího školního roku školy přepracují svůj školní vzdělávací program
  • na začátku školního roku 2021/2022 budou školám vyplaceny prostředky z Národního vzdělávacího programu
  • vyhodnocení financovaných opatření školy provedou ve svých výročních zprávách

Podrobnější přehled komplexního plánu v Nizozemí se zdroji najdete ZDE.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články