Vítězkou letošního ročníku Global Teacher Prize Czech Republic je Magdalena Málková

(c) Alice Hrubá

Porota ocenila i Daniela Pražáka a Barboru Havířovou.

Cena pro inspirativní pedagogy Global Teacher Prize Czech Republic zná letošní vítěze. Na prvním místě se umístila prvostupňová učitelka Magdalena Málková ze Základní školy Prosperity z Nové Vsi u Kolína. Národní variantu mezinárodního ocenění organizuje EDUin.

Vítězku porota vybírala z deseti finalistů. „U letošních finalistů GTP CZ bylo skvělé vidět kvalitní a promyšlenou výuku na všech stupních vzdělávání. Finalisté dokázali pracovat s cíli výuky, individualizovat, diferencovat i reflektovat cíle výuky. Zároveň ve výuce smysluplně uplatňovali metody a formy práce, dávali žákům a studentům prostor pro diskusi v práci ve dvojicích či ve skupině, využívali zpětnou vazbu,” popisuje člen poroty a ředitel litvínovské Sportovní soukromé základní školy Pavel Škramlík. „U mnoha finalistů vnímám silný příběh a pozitivní energii, se kterou k žákům přistupují. V rozhovorech s finalisty bylo možné zaslechnout zajímavé a progresivní náhledy na didaktiku, vzdělávání obecně a hlavně radost z učení,” dodává Pavel Škramlík. 

U vítězky Magdaleny Málkové porota ocenila její respektující přístup k žákům a to, jak klade důraz na individualitu každého z nich, praktikuje výraznou diferenciaci výuky a umí ve třídě vytvářet aktivní pracovní prostředí. „Nadchla nás její odvaha, se kterou do výuky přináší nové přístupy, její cit pro situaci a schopnost učit osobnostně a pružně modifikovat plán výuky,” popisuje předseda poroty Lumír Al-Dabagh.

Magdalena Málková, vítězka ceny Global Teacher Prize CZ 2022, (c) Alice Hrubá

 

Magdalena Málková učí deset let. „Já nejsem ve školství dlouho, předtím jsem pracovala v zahraničním obchodu. Pak jsem ale onemocněla a když jsem ležela v nemocnici, tak jsem si řekla, že nechci pracovat pro mezinárodní firmy. Chci dělat něco, co má smysl. A tak jsem šla studovat učitelství,” popsala při přebírání ocenění Magdalena Málková.  Prvostupňová pedagožka je spoluzřizovatelkou malotřídní základní školy, kde také dnes učí. 

Na druhém místě porota ocenila učitele přírodopisu a dějepisu Daniela Pražáka z pražské Základní školy Strossmayerovo náměstí. Třetí místo obsadila Barbora Havířová, která učí matematiku, fyziku a informatiku na brněnském Gymnáziu Elgartova. 

Všichni letošní finalisté, ale i účastníci minulých ročníků se společně sejdou na začátku srpna na letní škole finalistů GTP CZ. Právě ta má také pomoct naplnit poslání celé ceny Global Teacher Prize Czech Republic. Cílem ocenění je podpořit kvalitní pedagogy, napomoci redefinovat standardy učitelské profese a zvýšit prestiž učitelského povolání. GTP CZ vytváří komunitu, která se vzájemně obohacuje, inspiruje, spolupracuje a sdílí dobrou praxi. Díky ceně mohou být inspirativní učitelé více slyšet, mohou posouvat zažitou normu a dostávají příležitosti ovlivňovat české školství a podílet se na změnách vzdělávací politiky.

 

Připojit se s



Odebírat komentáře
Upozorňovat mě na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments