Tisková zpráva: O úspěchu rozhodují dovednosti, které ve škole získáte jen výjimečně

Screenshot_2

Proč vznikl výzkum Diplom nestačí a co jsme se z něj dozvěděli.

Praha, 25. února – Shrnujeme základní informace o průzkumu Diplom nestačí, který pro J&T Banku realizovala agentura Perfect Crowd za odborné garance EDUin.

Průzkum Diplom nestačí vznikl na podzim 2015. Šetření probíhalo za účasti personalistů velkých firem, kteří jsou spoluzodpovědní za přijímání kandidátů na pozice vyžadující vysokoškolské vzdělání. Byli dotazováni, podle čeho si mezi absolventy vybírají kandidáty na pracovní místa.

Zároveň bylo online dotazníkem osloveno 115 úspěšných osobností. Mezi  nimi byli jak podnikatelé a manažeři, tak úspěšní specialisté. Na otázky odpovídaly i známé osobnosti, například medailisté z olympijských her, jichž jsme se dotazovali, co bylo klíčem jejich úspěchu.

Motivací zadavatele, vedení J&T Banky, bylo zjistit, co ve skutečnosti vede k profesnímu úspěchu, co považují úspěšní za klíčovou dovednost, která jim umožnila obstát v tvrdé konkurenci. Zároveň šlo o to ověřit, zda personalisté vnímají, že takové dovednosti existují, zda je sledují a umí ohodnotit. Cílem EDUin bylo zjistit, nakolik vnímají obě skupiny význam neformálního vzdělávání.

Výzkum přinesl některé očekávatelné výsledky (zájem o obor, důležitost sociálních vztahů, schopnosti spolupracovat), ale i některé překvapivé výsledky (za klíčovou považují úspěšní například četbu knih včetně beletrie, zájem o vědu a třeba i psychickou odolnost vyplývající ze složitých vztahů v rodině v dospívání).

Pro personalisty je důležité, co dělali absolventi nad rámec svých školních povinností, zajímají je praxe, brigády a zahraniční pobyty a také záliby, z nichž jsou patrné organizační schopnosti nebo dispozice k týmové práci. Například považují za důležitý parametr účast ve studentských spolcích a zájem o veřejné problémy. Zajímavý je klesající význam diplomů a oficiálních certifikátů.

Podrobnější informace naleznete ve dvou souborech ZDE a ZDE. První obsahuje krátkou prezentaci, která obsahuje hlavní zjištění průzkumu a ukazuje je v přehledné grafické podobě. Druhý soubor obsahuje závěrečnou zprávu, včetně všech položených otázek a záznamu spontánních odpovědí respondentů.

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

Zahajte diskuzi!

Upozorňovat mě na
avatar

wpDiscuz