Tisková zpráva: České školství po Chládkovi aneb Co čeká na novou ministryni školství Kateřinu Valachovou

Bez-názvu-1

Přijďte ve čtvrtek 11. 6. na debatu o tom, proč se nedaří reformovat české školství a jaké kroky by měla udělat nová ministryně, aby se to změnilo.

Praha 10. června – Zveme Vás na debatu, kterou ve čtvrtek 11. 6. pořádá týdeník Respekt a která chce otevřít diskusi o tom, jaké kroky by měla budoucí ministryně školství Kateřina Valachová podniknout, aby nejen stabilizovala situaci na ministerstvu, ale zároveň vytvořila v systému prostor pro naplnění strategických dokumentů, které vláda minulý rok přijala. Ty mají za cíl snížit nerovnosti vzdělávacího systému a změnit financování tak, aby školám umožnilo vytvářet podmínky pro to, aby se dostalo kvalitního vzdělání všem dětem podle jejich potřeb.

Diskutovat se bude o tom, zda vůbec existuje shoda, jaké zadání by měla budoucí ministryně naplňovat, o funkčnosti některých záměrů předchozího ministra Marcela Chládka, jako jsou například státní maturity, nebo co způsobuje podfinancování celého systému.

Debatovat budou:  Petr Fiala, předseda ODS, Klára Laurenčíková, expertka na inkluzivní vzdělávání, Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání, Tomáš Feřtek, novinář, EDUin, Filip Jelínek, Česká středoškolská unie.

Debata České školství po Chládkovi se koná 11. 6. od 19.00 do 21.00 v Knihovně Václava Havla, Ostrovní 13, Praha 1.

Pozvánku najdete ZDE.

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

6 komentářů k "Tisková zpráva: České školství po Chládkovi aneb Co čeká na novou ministryni školství Kateřinu Valachovou"

Upozorňovat mě na
avatar

Seřadit dle:   nejnovějších | nejstarších | nejoblíbenějších
Zdeněk Bělecký
Zdeněk Bělecký
1 year 2 months ago
Na jedné straně usilovně budujeme exkluzivitu, do které houfně směřuje nejen intelektuální, ale zejména ekonomická a sociální elita, na druhé strany budeme rušit funkční systém odborné péče pro chudé a postižené. Při současném způsobu financování se hlavní vzdělávací proud zhroutí, přesněji zhroutí se ty učitelky v základních školách. Jestli někdo věří tomu, že budou peníze na dvojnásobný počet tříd v základních školách, na asistenty atd., měl by aspirovat na Nobelovu cenu za naivitu. Český stát prozatím vydává na vzdělávání dvě třetiny toho, co je průměr vyspělých zemí. Teď se to má změnit? Něco jiného jsou ušlechtilé deklarace a něco jiného… Více »
vittta
vittta
1 year 2 months ago
To je vidět, že nečtete EDUin, pane Bělecký. Jinak byste musel vědět, že nejen chlebem živ je učitel. I za málo peněz se dá udělat hodně muziky. V nějakém článku jsem se tady dočetl, že učitel má třeba radost z pochavaly, (ten jsem nenašel. spěchám s dcerou do školy) jinde učitelé s nadšením přijímají více práce za stejné peníze, mají mentoring a kaučink a všechny tyto výdobytky.. http://www.eduin.cz/clanky/inkluze-je-o-tom-ze-vam-deti-nastavuji-zrcadlo/ A vy tady lacině o penězích…. Kde mají děti zdejší propagátoři inkluze by mě také zajímalo, třeba KL evidentně děti má. Jistěje to nějaká příkladná inkluzivní škola. Nechtěla byste nám to prozradit,… Více »
Zdeněk Bělecký
Zdeněk Bělecký
1 year 2 months ago

P.S. Veřejné výdaje na vzdělávání v ČR jsou cca 137 mld. Jak bylo řečeno, dáváme asi 2/3 průměru vyspělých zemí. Až bude zveřejněn harmonogram vlády s cílem postupného navyšování kapitoly školství na 200 mld. řekněme do pěti let, a zároveň harmonogram postupného rušení exkluzívních škol, aby se tedy co nejvíc dětí vzdělávalo v hlavním proudu, uvěřím, že inkluzívní vzdělávací politika je realistická. Do té doby jsou to jen propagandistické žvásty.

Jana Karvaiová
Jana Karvaiová
1 year 2 months ago
Mohu doporučit několik článků ohledně inkluze ve formě internetové nebo i psané v časopise Speciální pedagogika.Jelikož daný časopis asi málokdo má k dispozici, navrhuji si přečíst např. toto: http://blisty.cz/art/70386.html. Za nejdůležitější považuji poslední odstavec.Jde o to, že direktivně nařízená inkluze vyvolala v USA mnoho dobrého,ale také mnoho zlého. Oni se v tom potácejí již několik let a bylo by dobré z tohoto stavu vyvodit důsledky pro zavádění nařízené inkluze u nás. nevím, zda inkluzionisté tyto připomínky přímo z praxe čtou. Velkou myšlenkou je, že to, co my (a teď myslím nás všechny) považujeme za jediné dobro dítěte, je opravdu dítětem… Více »
Zdeněk Bělecký
Zdeněk Bělecký
1 year 2 months ago

Neslyší, nechtějí slyšet, kašlou na nás. S inkluzivismem na věčné časy a nikam jinam.

Iva Švarcová
Iva Švarcová
1 year 2 months ago

Někam přece- do předminulého století.

wpDiscuz