Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Přinášíme zprávu ČTK, která shrnuje stanoviska think – tanku UK a EDUin týkající se doporučení k přednostnímu návratu žáků a studentů do škol. Text vyšel 23. března na zpravodajském webu České noviny.
Mezi prvními by se k prezenční výuce po znovuotevření škol měli vrátit studenti závěrečných ročníků vysokých škol, doporučil think-tank Univerzity Karlovy Vzdělávání 21. Zejména ve studijních programech, pro které je důležitá praktická výuka, je podle think-tanku v současnosti kritická situace. Další prioritu by podle zástupců Vzdělávání 21 měli mít studenti prvních ročníků, u kterých hrozí ztráta motivace. ČTK o tom v tiskové zprávě informovala Martina Součková z oddělení marketingu UK.
Prezenční výuka na vysokých školách je nyní umožněna jen praktickou výukou a praxí v lékařských, farmaceutických a učitelských studijních programech. Studenti dalších oborů, pro které je jádrem praktická a laboratorní výuka, mohli tento akademický rok do škol jen několik málo týdnů. Jejich praktickou výuku ale vždy nelze distančně nahradit. Mnoho studentů tak podle think-tanku Vzdělávání21 bude možná muset prodloužit své studium, což by vedlo k oddálení jejich nástupu do praxe a mohlo mít další negativní dopad na ekonomiku ČR.
„Alespoň studenty závěrečných ročníků je třeba pustit do laboratoří a k přístrojům co nejdříve, byť samozřejmě za přísných režimových opatření,“ uvedl rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima. „Nesmí se zapomenout ani na umělecké obory a studenty zejména prvních ročníků, kteří mohou ztrácet motivaci,“ dodal.
Vysoké školy jsou podle think-tanku schopné dodržovat přísně nastavená protiepidemická opatření, počítají s pravidelným testováním antigenními testy a nošením respirátorů. Při laboratorní a praktické výuce se mohou organizovat malé skupinky lidí a dodržovat rozestupy, sdělili zástupci think-tanku.
Kvůli epidemii covidu-19 jsou nyní otevřené jen školy pro děti zdravotníků a dalších profesí, ostatní se učí z domova. Blatný již dříve řekl, že by se žáci a studenti mohli do škol začít vracet ve druhé polovině dubna. Podmínkou by mělo být pravidelné testování na covid-19. Ministerstvo školství podle své mluvčí Anety Lednové očekává, že se s ministerstvem zdravotnictví dohodne na plánu do konce tohoto týdne. Podle ministerstva školství by se jako první měli do škol vrátit nejmenší žáci a praktická výuka středoškoláků či vysokoškoláků.
Obecně prospěšná společnost EDUin dnes v tiskové zprávě uvítala, že pro ministerstvo už přestává být prioritní návrat žáků devátých tříd. Smysl podle ní pomalu ztrácí i návrat závěrečných ročníků středních škol. V jejich případě se totiž již přiblížily zkoušky, na které se připravují. Přijímací zkoušky na střední školy budou v první polovině května a maturity začnou koncem května. Přednost v návratu do lavic by měli mít žáci prakticky orientovaných oborů a školy by měly využít i možnosti organizovat odborné praxe a praktické zkoušky přes letní prázdniny, doporučila společnost EDUin.