EDUpoint v lednu: Máme známkovat zpěv, kreslení a tělocvik a jak využít principy Feuersteinovy metody v praxi?

ilustrační foto (c) KL

Zveme vás na lednový program EDUpointu v Praze. Přijďte diskutovat o hodnocení výtvarné, hudební a tělesné výchovy a nechte se inspirovat, jak propojit obsah učiva s myšlenkovými procesy. Program v pdf je ke stažení ZDE. EDUpoint sídlí v Pražském kreativním centru na Staroměstském náměstí.

EDUinspirace

V lednu se setkáme v úterý 15. ledna
17:00 – 19:00

Zkušenost zprostředkovaného učení (Feuersteinova metoda –  FIE) v praxi. Během workshopu zažijeme, jak využít principy FIE v každodenním školním učení.  Možnosti, jak propojit obsah učiva s myšlenkovými procesy. Jak se učit myslet a učit se.  Zaměříme se na to, proč je důležité vždy vědět smysl a cíl učení a jak efektivně pracovat s cíli. Během workshopu využijeme příběhy, příklady ze života, ze škol, z terénu.
Lektorka: Mgr. Petra Dočkalová, terénní učitelka Učení a myšlení

 

Učitelský večer

V lednu se setkáme v úterý 22. ledna
17:30 – 19:00

Učitelský večer, věci, co můžu využít zítra v hodině.

Učitelský večer je setkání všech, kdo se od sebe navzájem chtějí učit, jak učit. Přijít může kdokoliv – učitelé, studenti, zájemci o vzdělávání. Během večera vystoupí 4-5 řečníků s krátkým příspěvkem (max. 10 minut) následovaným diskuzí. Příspěvky jsou předem připravené, musí vycházet z vlastní praxe prezentujícího a jsou zaměřené na praktické aktivity, metody, přístupy – cokoliv „co můžu použít zítra v hodině“.

 

Akvárium

V lednu se setkáme v úterý 29. ledna
17:00 – 19:00

Máme známkovat zpěv, kreslení a tělocvik? Pokud ano, proč?
Většina českých škol hodnotí žáky prostřednictvím známkování v rámci sumativního hodnocení. Jak se tento systém osvědčuje u tzv. výchov, tedy předmětů jako hudební výchova, výtvarná výchova a tělesná výchova, kde jde především o ovlivňování postojů a ve výsledcích více než v jiných předmětech hraje roli talent? Jaké existují alternativy v rámci stávajícího známkování? Jaké nejčastější obtíže musí v klasifikaci výchov řešit čeští učitelé? Zachránil by to přechod na komplexní formativní hodnocení? Má i tato metoda svá rizika a omezení? Jsou oba tyto světy nějak navzájem slučitelné?

Diskusní setkání otevřené všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.

 

Přidat komentář

avatar

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  Odebírat komentáře  
Upozorňovat mě na