Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Zveme vás na prosincový EDUpoint, vyberte si, kdy nás navštívíte! V prosinci se opět sejdeme v Otevřené třídě, Akváriu, a v Peďáku+. Newsletter v pdf verzi si můžete stáhnout ZDE.
Otevřená třída
Každé první úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V prosinci se setkáme v úterý 6.12.
Akce určená především rodičům či prarodičům, aby zjistili, jak se lze učit jinak. Jednou za měsíc zveme inspirativní učitele do „otevřené třídy“, kde si děti i dospělí mohou vyzkoušet nové vyučovací metody a přístupy. Aktivní účast je dobrovolná, můžete jen přihlížet a na závěr budete mít prostor pro dotazy.
6.12. 17:00
Zajímavým konceptem pro rozvoj spolupráce, kreativity, odpovědnosti, dovednosti vytrvat a i pro tělesnou výchovu je i cirkusová průprava. Hodinou nás provedou členky Cirkusu TeTy Pavla Rožníčková s Kateřinou Klusákovou, které spolupracují s Centrem pro nový cirkus Cirqueon. Během výuky bude kladen důraz na hravost, uvědomění si vlastního těla – zpevnění středu, zabalení těla, zlepšení koordinace pohybu a motoriky. Zároveň zjistíte, jak si lze cirkusení užít a jak posiluje vztahy mezi dětmi a dospěláky.
Lektorky Pavla Rožníčková a Kateřina Klusáková jsou průkopnicemi Family cirkusu. Lektorky absolvovaly mnoho kurzů jak cirkusově technického, tak pedagogického zaměření. Jsou mimojiné držitelkami certifikátu Contact in Cirkus Education se zaměřením na Family cirkus z belgického Cirkus in Beweging.
Akvárium
Každé druhé úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V prosinci se setkáme v úterý 13.12.
Diskusní setkání otevřené všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.
13. 12. 17:00
Měli by studenti hodnotit své učitele? K čemu je dobré, aby žáci a studenti hodnotili učitele, jak by takové hodnocení mělo vypadat a má být součástí kariérního řádu? Diskutovat budou: Radko Sáblík, ředitel Smíchovské střední průmyslové školy, Praha. Štěpán Kment, předseda České středoškolské unie. Moderuje: Tomáš Feřtek.
Peďák+
Každé třetí úterý v měsíci od 17 do 19 hodin. V prosinci se setkáme v úterý 20.12.
Peďák+ je nabídkou pro studenty učitelských oborů různých fakult. Chceme jim zprostředkovat další zkušenosti z praxe. Obsahem setkání budou například workshopy na téma hlasové výchovy, psychohygieny, řešení případových studií (dítě či třída s problémem), praktické tipy a triky do výuky.
20. 12. 17:00
Waldorfská a intuitivní pedagogika – ideál a realita. Na předvánočním setkání se zamyslíme nad tím, jaké plány, ideály a naděje byly spojeny se založením první waldorfské školy a co z těchto cílů se dnes, po bezmála 100 letech daří či nedaří uskutečňovat. Můžou být tyto školy modelem a inspirací pro běžné školství? Podíváme se na běžný den v české waldorfské základní či střední škole, na školní komunitu, vztahy mezi učiteli, rodiči, a okolním světem. S čím bojují české waldorfské školy a v čem tkví kořeny problémů? Co se naopak podařilo? Kam se posunuly školy v Německu, Skandinávii, v Rusku či ve Švýcarsku?
Setkáním nás provede Pavel Kraemer, dlouholetý pedagog na různých (nejen) Waldorfských školách a ředitel Institutu pro podporu inovativního vzdělávání. Z vlastní zkušenosti může vyprávět o zajímavých inovativních typech zahraničních škol, které navštívil nebo na nich přímo učil. O skvělých příkladech inkluze, interkulturních školách, o školách pro nezvladatelné děti, o záchranné pedagogice, která pomáhá řešit emocionální následky válek a přírodních katastrof. O intuitivní pedagogice a o tom, jak waldorfské myšlenky skloubit s ideálem svobody učení.
Registrujte se ZDE.