Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Miroslav Hřebecký: Školství musí podat dětem pomocnou ruku

12. 1. 2021
EDUin
42680630012_dc6fcae673_c

Přečtěte si, jak v krátké anketě zpravodajského webu Aktuálně.cz hodnotí Miroslav Hřebecký uplynulý kalendářní rok s ohledem na školství. Celou anketu najdete ZDE.

„Rok 2020 nachytal české školství vesměs na švestkách,“ hodnotí uplynulý rok Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUin, obecně prospěšné společnosti zabývající se problematikou školství a vzdělávání. „Na druhou stranu nutno dodat, že se s tím učitelé a ředitelé, ale i zřizovatelé snažili operativně popasovat,“ uznává.

Podle Hřebeckého udělalo české školství pod tíhou koronavirové epidemie nakonec obdivuhodný digitální skok, protože dosud se vyznačovalo spíše nedostatečnou IT gramotností učitelů, nízkou technickou vybaveností a malým zapojením technologií do výuky. Zvlášť obtížné to bylo pak pro učitele, kteří museli zvládnout nejen techniku, ale také výuce na dálku uzpůsobit způsob vyučování a navést na potřebné návyky své žáky.

„Digitální transformace je ovšem jen špička ledovce. Na školách se rozběhly další velmi podstatné procesy iniciované pandemií – změny způsobu hodnocení odvíjející se od podoby motivování žáků, jakož i poznání nezbytnosti současný naddimenzovaný obsah vzdělávání zredukovat a soustředit se raději pořádně a do hloubky na to v dnešní době podstatné,“ říká Hřebecký.

Mohou se prohlubovat sociální nerovnosti

Podobně náročný bude pro školství i rok 2021, protože kvůli koronavirovým opatřením ještě dlouhé týdny či měsíce školy ve standardním režimu fungovat nebudou. To je podle Hřebeckého nebezpečné hlavně z toho důvodu, že se mohou prohlubovat sociální nerovnosti.

„Mnohé děti, které neměly a nemají ideální rodinné zázemí, zůstaly v době zavření škol na něj odkázané a škola to na dálku neměla šanci výrazněji kompenzovat. Nejde jen o materiální stránku, ale i celkovou duševní pohodu, prostorové podmínky a především motivování pro učení,“ všímá si.

„Děti z nepodnětného prostředí se ve vakuu ocitají od jara, to znamená v souhrnu více než roční výpadek. Bude mimořádně důležité, aby školy po návratu do běžné prezenční výuky tyto děti dokázaly identifikovat a podat jim citlivě pomocnou ruku. Na státu je, aby k tomu vytvořil systémové podmínky,“ popisuje Hřebecký největší výzvu pro rok 2021.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články