Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Nabízíme záznamy vystoupení řečníků letošní online konference Úspěch pro každého žáka: Na vlně změny, která se konala 20. dubna. Konference se letos zaměřila na porozumění požadavkům na kvalitní učení dětí i učitelů v kontextu 21. století a rozvoj a propojování profesních učících se komunit pro zlepšování učení dětí. Ambicí bylo zároveň otevřít širokou odbornou diskuzi k navrženému pojetí středního článku a podpory wellbeingu ve vzdělávání. Přehled všech řečníků a záznamy jejich vystoupení najdete na webu iniciativy Úspěch pro každého žáka.
Jaké měřitelné indikátory bychom měli v České republice používat pro sledování a vyhodnocování zlepšování vzdělávacích výsledků, wellbeingu a rovných šancí žáků? Z čeho náš návrh vychází? Která data již sbíráme a která bychom měli začít zjišťovat? Co bychom měli zjišťovat až na úroveň území budoucího středního článku? Jak s těmito daty pracovat, aby to podporovalo učení učitelů, ředitelů a lídrů vzdělávacího systému? Během prezentace představíme pracovní návrh vytvořený pro organizace zapojené do projektu Partnerství 2030+. Současně se jedná o příspěvek do odborné diskuze o vznikající indikátorové soustavě pro Strategii 2030+.
Představíme návrh, jak by měl v České republice fungovat systém vedení a podpory škol na úrovni okresů (střední článek), pokud má mít maximální dopad na zlepšování vzdělávacích výsledků žáků a snižování nerovností. Srovnáme, v čem se náš návrh shoduje s představou MŠMT o středním článku podpory a jaké postupné změny navrhuje s výhledem do roku 2027. Shrneme zpětnou vazbu z prvního kola diskuze a popíšeme, jak jsme na ni zareagovali. Návrh jsme vytvořili v projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+ na základě odborné shody zapojených partnerů. Naše prezentace zahájí širší veřejnou odbornou konzultaci, která bude probíhat v dubnu a květnu 2021. Do konce srpna 2021 vytvoříme finální verzi návrhu, který budeme chtít pilotovat ve spolupráci s dobrovolně zapojenými projekty MAP a KAP a s MŠMT.
Hosté: Vladimír Srb, Jaromír Beran, Hana Košťálová, Petra Mazancová, Jaroslav Jirásko
V příspěvku představíme návrh, jak by v České republice mohl fungovat systém podpory wellbeingu dětí a pedagogických pracovníků ve školách. Stále jasněji se ukazuje, že systémový přístup k zajištění wellbeingu všech aktérů vzdělávání je nezbytnou podmínkou pro úspěšné dosahování vzdělávacích cílů dětmi i pro prevenci syndromu vyhoření pedagogů. Společně se zamyslíme nad možným řešením, které vzniklo na základě odborné shody organizací zapojených v projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+. Návrh projde odbornou veřejnou konzultací v dubnu a květnu 2021, aby mohl být v dalších letech postupně pilotován v praxi.
Hosté: Lenka Felcmanová, Dana Pražáková, Šárka Eisová
V rámci projektu Partnerství pro vzdělávání fungují dvě pracovní skupiny složené z expertů a expertek z celkem dvaceti různých organizací. Pracovní skupiny zpracovaly návrhy pojetí středního článku ve vzdělávání, vedoucího ke zlepšování učení všech dětí, a systém opatření podporující wellbeing žáků a pedagogů. Nyní se obracíme na širokou odbornou veřejnost s žádostí o konzultaci otázek, které považujeme za důležité pro další přemýšlení o nastavení středního článku ve vzdělávání v ČR. Zpětná vazba z veřejné konzultace bude sloužit tomu, abychom v ČR měli k dispozici návrhy udržitelného pojetí středního článku, z nichž budeme moci všichni dlouhodobě čerpat a navržená opatření postupně uvádět v praxi.