Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Romea.cz: Stanislav Štech a Dana Moree se shodují: Kvalifikované odhady počtu romských žáků jsou potřebné

12. 1. 2017
EDUin
26084932726_5d138c2b1a_z

Poslechněte si záznam diskuse Stanislava Štecha a Dany Moree, která se týkala nedávného „sčítání“ romských žáků v základních školách. V čem spatřují jeho opodstatnění a k čemu nám takový kvalifikovaný odhad bude? Pořad byl vysílán 2. 1. na Radiu Wave, shrnutí přinesl zpravodajský web Romea.cz (ZDE).

V pořadu Přes čáru stanice Českého rozhlasu Radio Wave hovořil náměstek ministryně školství Stanislav Štech o výsledcích loňského kvalifikovaného odhadu počtu žáků romského původu, které se nepřesně pojmenovává jako sčítání. Spolu s ním ve studiu rozebírala důvody a problémy „sčítání“ také antropoložka Dana Moree.

Podle Stanislava Štecha pro velkou část ředitelů škol, možná i pro většinu, představuje „sčítání“ romských dětí téma, ke kterému se staví velmi skepticky. Považují je za podivné, nepřesné, pro ně nedůležité, drtivá většina z více než 4000 škol však požadovaný kvalifikovaný odhad dodala. Poprvé místo České školní inspekce sběr dat organizovalo přímo ministerstvo školství, tělovýchovy a mládeže.

Dana Moree

„Jedna věc je postoj ředitelů, ale druhá je situace toho, kdo má odhadnout, kolik Romů má ve třídě. Je to nepříjemné, žinantní, složité. Je složité vůbec používat ta slova, která nás a priori rozdělují. Není divu, že to učitelé nedělají rádi,“ řekla v pořadu Moree. Oba se však shodují, že kvalifikované odhady počtu romských žáků ve školách mají své opodstatnění. Podle nich se nastavují vládní plány a strategie, například ty řešící sociální začleňování. Dana Moree dodala, že kvalifikované odhady potřebujeme, abychom viděli společenské trendy a problémy mohli řešit.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články