Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Publikujeme text Michala Kaderky (EDUin), který vyšel v časopise Školní poradenství v praxi č. 2/2015, s. 24-37. Autor se v textu věnuje vzdělávání cizinců v našich školách a tomu, jaké faktory ovlivňují integraci jednotlivých dětí.
Sedmnáctiletá zkušenost z jediné židovské školy v Česku z pozice učitele, zřizovatele i rodiče mi pomohla získat vhled do vzdělávání cizinců. Podíl nečesky mluvících dětí ve vybraných letech a třídách totiž dosahoval až devadesáti procent. Lauderovy školy se tak již před více než patnácti lety staly první „laboratoří“, zkoušející, jak v sice neveřejné, leč neplacené škole vzdělávat děti bez znalosti češtiny.
Víra učitelů v plošnou integraci
Čeští rodiče s nepříliš velkým pochopením
Jedinou jistotou je změna
Učení je dlouhodobou záležitostí s efektem, který se může dostavit až za několik let. Učitelská profese je navíc „zakolíkovaná“ v cyklu školního roku a je všeobecně považováno za nezodpovědné, když se učitel rozhodne ukončit pracovní smlouvu během školního roku. O to je pro pedagogickou komunitu překvapivější postoj lidí, jejichž život a osudy mají mnohem větší dynamiku.
Prvním nepříjemným zjištěním často bývá, že „nové děti“ dorazí do školy během školního roku. Rodiče na Lauderových školách byli obvykle ochotnější změnit školu během roku, pokud s tou stávající nebyli spokojení, což zpětně vyvolávalo u některých pedagogů pocit, že cizinci jsou nevděční a mají velká očekávání. Pokud měli rodiče prostředky, zajišťovali dětem doučování. Po několika měsících obvykle rodiče přišli na to, že placení soukromé školy vyjde levněji než zajišťování celotýdenních kondic.
Nacionalismus je silnější než náboženství
Citlivost na výukový obsah
Tendence řadit starší děti do nižších ročníků