Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu, jinak známá jako UNESCO, se zaměřila na mapování snahy států integrovat mladé Ukrajince. Informace čerpala především z dokumentů (zákony, nařízení, doporučení), které tyto státy vydávaly. Cílem je šířit dobrou praxi. EDUin přináší stručný přehled jednotlivých států. Kompletní článek si můžete přečíst ZDE.
Obecné informace:
Přístup k předškolnímu vzdělávání je zdarma například v Estonsku nebo Irsku (v ČR také), oproti tomu Dánsko školkovné vyžaduje s příslibem adekvátní finanční podpory rodinám. Zajímavou praxí je využívání soukromých subjektů při nedostatku kapacit ve státních školkách. Lotyšsko při využití tohoto přístupu hradí soukromé MŠ všechny poplatky.
Výukový proces je ve všech zemích ve znamení hledání společné řeči a postupů pro práci s traumatizovanými dětmi. Nejčastěji jsou zmiňovány aktivity ministerstev školství. Slovensko podporuje učitele kartami pro procvičování jazyka. Rakousko, Dánsko, Řecko, Německo a další země produkují webináře a podcasty o tom, jak s dětmi mluvit o válce. Česká republika je uvedena společně s Chorvatskem a Slovenskem mezi výběrem zemí, jež poskytly školám příručky pro posilování duševního zdraví žáků či prevenci konfliktu ve třídách.
Obvyklý postup integrace, rozšířen napříč většinou zemí, je postupné zdokonalování se v jazyce a pravidelné vyhodnocování, kdy se může žák nebo student integrovat do běžné třídy. Přístupy se liší pouze v místě, kde se Ukrajinci takto vzdělávají, buď se jedná o specializovaná zařízení, nebo běžné školy.
Vybrané země a jejich reakce na integraci uprchlíků v bodech:
– kompletní přehled přístupu zemí, které zmiňuje UNESCO, najdete ZDE
Francie
Lotyšsko
Polsko
Přehled, jak ukrajinské děti integruje Rakousko, Bulharsko, Estonsko, Velká Británie nebo Estonsko, najdete ZDE.