Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: Jak řešit nerovnosti ve vzdělávání po covidu? Příkladem může být Nizozemí

18. 5. 2021
EDUin
ronnie-overgoor-MMDF3I9Bxqo-unsplash

Ministerstvo školství v těchto dnech zpracovává výsledky žádostí o program „Letní kempy“, který je zaměřený na podporu aktivit na snížení nerovností ve vzdělávání. Šéf úřadu Robert Plaga už také dřív oznámil, že další peníze školy dostanou od podzimu na doučování. Konkrétně je na to vyčleněno čtvrt miliardy korun. Úřad detaily výzvy ještě nepředstavil. 

EDUin už dřív doporučoval, aby pro konkrétní podobu plánů ministerstvo spolupracovalo s cílovými skupinami příjemců. A hlavně výzvu nastavilo tak, aby výsledky byly v požadované kvalitě a jejich využití bylo opravdu efektivní.

Jako příklad komplexního plánu pro řešení nerovností ukazujeme, jak celé téma řeší v Nizozemí. Tamní Národní vzdělávací program má jasný závazný harmonogram, který zahrnuje několik fází:

  • školy provádějí vlastní analýzu problémů a potřeb žáků i učitelů v kontextu dopadů uzavření škol
  • na základě analýzy vyberou programy a opatření, které budou implementovat a stát je zafinancuje
  • před začátkem příštího školního roku školy přepracují svůj školní vzdělávací program
  • na začátku školního roku 2021/2022 budou školám vyplaceny prostředky z Národního vzdělávacího programu
  • vyhodnocení financovaných opatření školy provedou ve svých výročních zprávách

Podrobnější přehled komplexního plánu v Nizozemí se zdroji najdete ZDE.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články