Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
V Česku se blíží parlamentní volby. Některé strany už zveřejnily své volební programy. EDUin v analýze nabízí jejich srovnání.
Volební programy zatím představila koalice Pirátů se Starosty, pak také SPOLU (koalice KDU-ČSL, ODS, TOP 09) a Komunistická strana Čech a Moravy. V přehledné tabulce jsme se soustředili na zásadní témata vzdělávací politiky i oblasti a úrovně českého vzdělávacího systému. Ty hodnotíme podle toho, jestli se jim daný program věnuje.
Ve srovnání programů posuzujeme například kontinuitu vzdělávací politiky, řešení nerovností v přístupu a podmínkách vzdělávání, řešení situace „po Covid-19”, správu vzdělávacího systému a snižování administrativní zátěže, všechny stupně formálního vzdělávání, ale i to neformální.
Prostřednictvím jednoduché hodnoticí škály ukazujeme, zda a jak strana danou oblast/téma řeší a jestli navrhovaná opatření povedou ke zlepšení, nebo zhoršení současného stavu.
EDUin připraví analýzu programů i dalších stran, čekáme pouze na jejich zveřejnění.
Ještě detailnější analýzu programů KSČM, koalic Pirátů se Starosty a SPOLU najdete ZDE.
Karel Gargulák, analytik EDUin: „Prozatím nejkomplexnější program v oblasti vzdělávání a školství představila koalice SPOLU, který pokrývá většinu klíčových témat, cílů či oblastí vzdělávání a vzdělávacího systému. Koalice Pirátů a STAN nabízí hlouběji propracované části programu v oblastech cílů, obsahu či způsobů vzdělávání nebo budoucnosti středního školství a maturit. Některá klíčová témata či oblasti však v dokumentu absentují (např. neformální vzdělávání mimo oblast sportu či terciární vzdělávání). U obou subjektů je klíčový především aspekt kontinuity vzdělávací politiky. V případě komunistů některé teze a opatření směřují proti dlouhodobým cílům obsaženým v národních strategických dokumentech. Radikální je jejich přístup k odstraňování ekonomických bariér přístupu ke vzdělávání, ale i redukce financování neveřejného školství.“