Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Ředitelé by měli zvážit, jestli nepřipravit alternativní podobu s využitím jiných nástrojů.
Do konce ledna musí ředitelé středních škol rozhodnout, jak budou vypadat přijímací zkoušky na čtyřleté maturitní obory. Ministerstvo školství letos zrušilo povinné jednotné přijímací zkoušky. Je tedy na ředitelích, jestli zůstanou
u standardních testů nebo zvolí vlastní kritéria.
V českém vzdělávacím systému se tak otevírá šance přijímat studenty ne na základě jednotných testových zkoušek, který svádí ke drilu, ale díky nástrojům, které lépe vypovídají o osobnosti uchazečů, jejich vlohách a zájmu o obor. Ředitelé by tuto možnost měli zvážit také proto, že škola může v letošním roce díky koronaviru k přijímacímu řízení přistoupit jinak a ověřit tak, zda na dané škole podoba zkoušek funguje. A také, jestli jejich zkoušky mají vypovídající hodnotu, která odpovídá potřebám školy.
Ředitelé můžou využít alternativní podobu přijímacích zkoušek a použít i další nástroje než jen jednotné testy. Například:
Přijímací zkoušky jsou také tématem lednového kulatého stolu SKAV. Diskusi můžete sledovat online zde.
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUin: „Pokud nasadíme v letošním roce v přijímačkách klasicky testy z matematiky a češtiny z dílny Cermatu, nebudeme skoro vůbec měřit znalosti nebo schopnosti dětí, ale díky rok trvající distanční výuce takřka výhradně rodinné zázemí žáka a špetku toho, jak se jeho matikář nebo češtinář vypořádal s distanční výukou. Nechci vyčítat ředitelům středních škol, že narychlo nechtějí zásadně měnit podmínky přijetí, jenom konstatuji, že vypovídací hodnota jednotných testů bude letos maximálně sporná.”
Jitka Kmentová, ředitelka Gymnázia Na Zatlance: „Ze strany ministerstva je to dobrý krok, jen škoda, že nepřišel dřív. Podmínky přijímacího řízení jsme vyhlásili v září a nechceme je už za běhu měnit. Druhá věc je obrovský převis uchazečů, který máme. Hlásí se k nám třeba čtyři stovky lidí a testy od Cermatu nám je dobře proškálují.”
Ivan Smolka, ředitel Waldorfského lycea Praha: „Možnost vlastních přijímacích zkoušek určitě využijeme. Pro nás je to naprosto zásadní, jednotné přijímačky nás převálcovaly. Jsme vyprofilovaná škola, chceme rozvíjet děti celostně, v celém spektru, a k tomu si je potřebujeme vybrat. Potřebujeme děti, které baví objevovat. Když musíme zohledňovat testy od Cermatu, dostanou se nám sem snaživé holčičky, takoví ti splňovači, kteří chtějí slyšet jednoznačné pravdy, které si zařadí do škatulky a jedou dál. Takové děti u nás budou nešťastné a už se také stalo, že někdo musel odejít.”