Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Ministerstvo školství upravuje svůj plán ohledně návratu žáků do škol. EDUin vítá, že už přestává být prioritní návrat žáků devátých tříd a ministerstvo dává důraz na nižší ročníky a praktickou výuku. Smysl pomalu ztrácí i návrat závěrečných ročníků středních škol.
Ministerstvo dříve uvádělo, že prioritou pro návrat jsou i maturanti a žáci závěrečných ročníků na odborných školách. EDUin přináší stručný přehled argumentů, proč i u této skupiny návrat pomalu ztrácí smysl:
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUin: „Otevření škol je stále v nedohlednu, ale čas se nezastavil. Doufám, že stát bude brát v potaz měnící se priority, koho do školy pustit při prvním pootevření. Nezaklínejme se nyní už posledními ročníky, těm už to příliš nepomůže, zaměřme se na ty nejmladší.”
Karolína Letochová, maturantka, Gymnázium Šternberk: „Myslím, že moje vzdělání mnohem více než distanční výuka ovlivňuje samotná maturita. V průběhu celé střední, a teď v maturitním ročníku především, se místo učení mnohem více soustředíme na memorizaci pro mě nepotřebných informací a vyplňování cvičných didaktických textů. Myslím, že návrat do školy na dva měsíce mé vzdělání nezachrání a nebude mít vliv na mou budoucnost. Připadá mi zvláštní, že se mluví o tom, že obětujeme lidské životy, jen abychom mohli ve škole memorovat literární rozbory.“
Petr Franc, maturant, Gymnázium Jiřího Ortena: „Jelikož mi vyhovuje mít studijní svobodu k přípravě na maturitu a zároveň jsem studentem školy, která se dokázala obstojně vypořádat s distanční výukou, dal bych přednost setrvání ve stavu dálkového vzdělávání.“
Eliška Holbojová, maturantka, Obchodní akademie Český Těšín: „Ráda bych se vrátila před maturitou do školy. Chybí mi režim, ve kterém jsem žila tři roky. Samozřejmě vzhledem k situaci si myslím, že by mi nejvíce pomohlo, kdyby se při návratu do školy u maturantů věnoval čas pouze přípravě na maturitu a ne nesmyslnému dohánění známek.“