Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Vítězkou letošního ročníku Global Teacher Prize Czech Republic je Magdalena Málková

3. 6. 2022
EDUin
AH_01930

Porota ocenila i Daniela Pražáka a Barboru Havířovou.

Cena pro inspirativní pedagogy Global Teacher Prize Czech Republic zná letošní vítěze. Na prvním místě se umístila prvostupňová učitelka Magdalena Málková ze Základní školy Prosperity z Nové Vsi u Kolína. Národní variantu mezinárodního ocenění organizuje EDUin.

Vítězku porota vybírala z deseti finalistů. „U letošních finalistů GTP CZ bylo skvělé vidět kvalitní a promyšlenou výuku na všech stupních vzdělávání. Finalisté dokázali pracovat s cíli výuky, individualizovat, diferencovat i reflektovat cíle výuky. Zároveň ve výuce smysluplně uplatňovali metody a formy práce, dávali žákům a studentům prostor pro diskusi v práci ve dvojicích či ve skupině, využívali zpětnou vazbu,” popisuje člen poroty a ředitel litvínovské Sportovní soukromé základní školy Pavel Škramlík. „U mnoha finalistů vnímám silný příběh a pozitivní energii, se kterou k žákům přistupují. V rozhovorech s finalisty bylo možné zaslechnout zajímavé a progresivní náhledy na didaktiku, vzdělávání obecně a hlavně radost z učení,” dodává Pavel Škramlík. 

U vítězky Magdaleny Málkové porota ocenila její respektující přístup k žákům a to, jak klade důraz na individualitu každého z nich, praktikuje výraznou diferenciaci výuky a umí ve třídě vytvářet aktivní pracovní prostředí. „Nadchla nás její odvaha, se kterou do výuky přináší nové přístupy, její cit pro situaci a schopnost učit osobnostně a pružně modifikovat plán výuky,” popisuje předseda poroty Lumír Al-Dabagh.

Magdalena Málková, vítězka ceny Global Teacher Prize CZ 2022, (c) Alice Hrubá

 

Magdalena Málková učí deset let. „Já nejsem ve školství dlouho, předtím jsem pracovala v zahraničním obchodu. Pak jsem ale onemocněla a když jsem ležela v nemocnici, tak jsem si řekla, že nechci pracovat pro mezinárodní firmy. Chci dělat něco, co má smysl. A tak jsem šla studovat učitelství,” popsala při přebírání ocenění Magdalena Málková.  Prvostupňová pedagožka je spoluzřizovatelkou malotřídní základní školy, kde také dnes učí. 

Na druhém místě porota ocenila učitele přírodopisu a dějepisu Daniela Pražáka z pražské Základní školy Strossmayerovo náměstí. Třetí místo obsadila Barbora Havířová, která učí matematiku, fyziku a informatiku na brněnském Gymnáziu Elgartova. 

Všichni letošní finalisté, ale i účastníci minulých ročníků se společně sejdou na začátku srpna na letní škole finalistů GTP CZ. Právě ta má také pomoct naplnit poslání celé ceny Global Teacher Prize Czech Republic. Cílem ocenění je podpořit kvalitní pedagogy, napomoci redefinovat standardy učitelské profese a zvýšit prestiž učitelského povolání. GTP CZ vytváří komunitu, která se vzájemně obohacuje, inspiruje, spolupracuje a sdílí dobrou praxi. Díky ceně mohou být inspirativní učitelé více slyšet, mohou posouvat zažitou normu a dostávají příležitosti ovlivňovat české školství a podílet se na změnách vzdělávací politiky.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články