Tisková zpráva: Aplikace Co umím získala Národní cenu kariérového poradenství

Screenshot_2

Cena byla společnosti EDUin, tvůrci aplikace, udělena za podporu pozitivní motivace k celoživotnímu učení prostřednictvím inovativního nástroje kariérového poradenství pro děti a rodiče.

Praha 21. září- Fakt, že školní výsledky zdaleka nevypovídají o celé šíři talentu či nadání dětí a že známky ze školy nejsou objektivním odrazem osobního rozvoje dětí vedl ke vzniku aplikace Co umím. Ta umožňuje svým uživatelům sledovat pokrok v jejich činnosti, ať už jde o sport, modelářství, programování, umění či cokoliv jiného. Umožňuje nahrávat dokumentaci a vytvářet tak dlouhodobé portfolio vlastních pokroků a úspěchů. Rodiče ji mohou využít jako digitální rodinné album. Co umím je uživatelům k dispozici zdarma.

Od svého vzniku získala aplikace Co umím, jež vznikla za finanční podpory České bankovní asociace, mnoho uživatelů. Přednosti, pro které byla oceněna, jsou následující:

  • Mapuje dovednosti dětí
  • Propojuje formální a neformální vzdělávání i rodinu
  • Vytváří portfolio „důkazů“ o tom, co se dítěti podařilo
  • Zaměřuje se na silné stránky dítěte
  • Je významným motivačním nástrojem
  • Podporuje budování zdravého sebevědomí a samostatné osobnosti dítěte
  • Vede dítě k sebehodnocení
  • Umožňuje uchovávat důležité a zlomové okamžiky života


Národní cena kariérového poradenství je udělována českým Centrem Euroguidence při Domě zahraniční spolupráce od roku 2009. Cílem českého Centra Euroguidance je zprostředkovat odborné veřejnosti zkušenosti z evropských zemí a podpořit tak rozvoj kariérového poradenství v České republice.

Soutěži, která se tradičně koná pod záštitou Národního poradenského fóra ve spolupráci s Asociací institucí vzdělávání dospělých ČR a s podporou portálu Edumenu.cz, byla navíc letos udělena záštita ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka.

Mirek Hřebecký, koordinátor vývoje Co umím, EDUin, uvedl: „Tradiční důraz na to, že se úspěch či neúspěch dětí měří jejich školními známkami, vede často k velmi hrubému zkreslení jejich skutečného potenciálu. Samotné děti, talentované v oblastech, jenž známky nepostihují, získávají během dospívání dojem, že vlastně žádné nadání či talent nemají, což mnohdy celoživotně omezuje důvěru v sebe sama a pocit, že mohou být úspěšné a mohou v životě něčeho dosáhnout. Co umím pomáhá toto dogma změnit a jsme rádi, že to Národní cena kariérního poradenství potvrzuje.“

Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Přidat komentář

Zahajte diskuzi!

Upozorňovat mě na
avatar

wpDiscuz