Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Institut pro budoucnost při Výzkumném ústavu Phoenix University vypracoval materiál, který se snaží analyzovat hnací síly, které určí vývoj budoucnosti v oblasti práce, a k nim přiřadil deset kompetencí, které v takto designované budoucnosti zajistí adaptabilitu. Třiadvacetistránkový materiál vám přinášíme formou seriálu. Za překlad děkujeme Kamilu Uhlířovi, dobrovolnému spolupracovníku EDUin.
„Vzdělávací instituce prvního, druhého a navazujících stupňů jsou z velké části výtvorem infrastruktury technologie a sociálních podmínek minulosti. Prostředí se změnilo a vzdělávací instituce by měly zvážit, jak na to rychle odpovědět a přizpůsobit se,“ praví se v závěru materiálu Kompetence pro práci budoucnosti 2020. Poslední díl seriálu přináší shrnutí doporučení, jak přizpůsobit vzdělávání potřebám budoucnosti.
Výsledky tohoto výzkumu mají dopad na jednotlivce, vzdělávací instituce, firmy i státní úřady.
Aby se stali úspěšnými, musí jedinci prokázat prozíravou orientaci v rychle se měnícím prostředí forem organizací a požadavků na kompetence. Častěji po nich bude požadováno průběžně přehodnocovat potřebné kompetence a rychle dát dohromady správné zdroje k jejich doplnění a rozvoji. Pracovníci v budoucnosti budou muset být adaptabilní celoživotní studenti.
Vzdělávací instituce prvního, druhého a navazujících stupňů jsou z velké části výtvorem infrastruktury technologie a sociálních podmínek minulosti. Prostředí se změnilo a vzdělávací instituce by měly zvážit, jak na to rychle odpovědět a přizpůsobit se. Některé směry změn mohou zahrnovat:
Firmy také musí dávat pozor na měnící se prostředí a přizpůsobit své plánování pracovních sil a rozvojové strategie tak, aby odpovídalo budoucím požadavků na kompetence. Profesionálové z oblasti lidských zdrojů musí zvážit tradiční metody identifikace důležitých kompetencí a stejně tak výběru a rozvoje talentu. Strategie pro pracovní sílu, vedoucí k udržení firemních cílů, by měla být jedním ze stěžejních výstupů profesionálů v oblasti lidských zdrojů a měla by zahrnovat spolupráci s univerzitami na problému celoživotního vzdělávání a požadavků na kompetence.
Tvůrci vládní politiky musí reagovat na změny v prostředí, musí se ujmout vedoucí role a učinit ze vzdělávání národní prioritu. Pokud nebude vzdělávání prioritizováno, riskujeme ztrátu naší schopnosti připravit se na zdravou a udržitelnou budoucnost. Abychom byli připraveni a naše firmy konkurenceschopné, tvůrci politiky by měli vzít v potaz celou škálu kompetencí, jež budou občané potřebovat a zároveň také důležitost celoživotního vzdělávání a neustálého obnovování kompetencí.
Díl 1.: Proč je potřeba zamýšlet se nad změnami
Díl 2.: Jak promění společnost dlouhověkost a computerizace
Díl 3. : Svět propojený novými médii a strukturami
Díl 4. : Rozpoznat význam, předvídat jednání druhých a umět se adaptovat
Díl 5.: Orientace v kulturách, informatické myšlení a adaptace na nová média