Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Výrobce hraček LEGO a organizace Ashoka, mezinárodní lídr v oblasti podpory sociálních inovací, se spojili v projektu Re-imagine Learning Challenge (Představme si vzdělávání jinak), díky němuž vyhledávají a podporují projekty z celého světa, které přinášejí pozoruhodné vzdělávací inovace postavené zejména na principu hry. O projektech natočili krátká videa, jejichž abstrakty v češtině vám přinášíme. Za překlady děkujeme Lucii Černé. Videa najdete ZDE. Jednotlivá videa publikujeme postupně.
První díl Šampioni inovací ve vzdělávání: Center for Inspired Teaching najdete ZDE.
Druhý díl Šampioni v učení hrou: College Catts Pressoir najdete ZDE.
Třetí díl Šampioni inovací ve vzdělávání: Design for Change najdete ZDE.
Čtvrtý díl Šampioni inovací ve vzdělávání: Dream a dream najdete ZDE.
Pátý díl Šampioni inovací ve vzdělávání: Fabrettosˇs Children Fundation najdete ZDE.
Imagination Foundation – A Champion of learning through play
Imagination Foundation je další z organizací, která věří, že má smysl učit děti prostřednictvím hry. Tato organizace se zaměřuje především na kreativitu a podnikavost, které se snaží rozvíjet u dětí napříč různými státy světa. Jedná se vlastně o celosvětové hnutí, které oslavuje kreativitu, hraní a sílu představivosti. Vzniklo na základě filmu o devítiletém chlapci, který vytvořil hru z kartonu.
Kreativita a podnikavost představují základní vlastnosti, které jsou v životě potřeba a které děti potřebují pro budoucnost a pro vlastní úspěch. Jde o schopnosti snít, přijímat výzvy a vytvářet věci tak, jak si představujeme. Jsou to vlastnosti, které potřebuje každý podnikatel a inovátor. Jsou potřebné pro vytváření pracovních míst, pro ekonomický rozvoj a pro reagování na potřeby společnosti. Zároveň maximalizují lidský potenciál a jsou tak využitelné ve všech oborech. S kreativitou a podnikavostí se rodíme všichni a jako děti tyto vlastnosti máme, ovšem postupem času se bohužel kamsi vytrácejí. Mnozí tvrdí, že za mizející kreativitu může vzdělávání a vzdělávací systém. Děti už nejsou tak spontánní, energické, vtipné, nekonvenční a mají menší představivost. Proto je třeba způsob jejich vzdělávání zásadně přehodnotit.
Organizace pomáhá dětem a místním komunitám posílit kreativitu prostřednictvím kreativních her. Programy jsou přitom vytvořené tak, aby kdokoli a kdekoli mohl hrát roli. Pracuje se s dobře dostupnými materiály, které nemají specifický účel (zpravidla se jedná o karton). Právě takové materiály nejvíce podporují představivost, jelikož s nimi je možné dělat prakticky cokoliv oproti hračkám, které zvládnou jen omezené množství pohybů a jejich chování je možné předpokládat. Děti pracují v týmech, což rozvíjí jejich kooperaci a komunikaci. Pokud mají nějaký problém, vyřeší si ho v rámci týmu samy. Činnost organizace pak vychází z předpokladu, že pokud budeme u dětí podporovat jejich přirozený kreativní talent, vyvine se u nich mnoho dovedností a postojů, které budou prospěšné pro jejich úspěch ve škole, v životě a v budoucí práci. V dětech je tedy nutné vzbudit přirozenou hravost a zvědavost. Projekty jsou zároveň užitečné v tom, že děti podněcují tvořit a zároveň přemýšlet o tom, jak to, co vytvoří, ovlivní někoho jiného. Místo oddělených předmětů se tedy děti zabývají svými projekty a učí se samostatně řešit problémy, se kterými se přitom setkávají.
Organizace se snaží být nízkoprahová, aby se do jejích aktivit mohli zapojit všichni, kdo o to mají zájem. Nejen, že využívají snadno dostupné materiály, ale aktivity nejsou náročné na přípravu, takže dospělí koordinátoři mohou všechno zvládnout velice rychle. Aktivity také mohou mít různou formu a všichni si je mohou přizpůsobit posle svých představ. Může se jednat o oslavu v parku v rámci místní komunity, nebo se z ní může stát vzdělávací projekt. Obdobně může trvat jedno odpoledne, nebo více dní. Idea je tedy taková, že každý, kdo se zajímá o rozvoj dětí a o jejich budoucnost, v tom může něco udělat. Podle organizace „může začít psát novou kapitolu“, a to bez ohledu na sociální postavení či národnost. Každý se tak může zapojit do „globální kartonové výzvy“.
Vzhledem k tomu, že svět, ve kterém žijeme, se neustále mění, jsou stále více potřeba lidé, kteří umí řešit problémy, umí komunikovat v prostředí, které je stále komplexnější. A k tomu je nutné být kreativní a podnikavý. Imagination Foundation tedy podporuje tyto klíčové kompetence u dětí napříč světem. Snaží se o to, aby vyrostla nová generace inovátorů a řešitelů problémů, která bude mít nástroje k tomu, aby vytvořila svět podle svých představ. Projekty mají na děti obrovský vliv a zástupci organizace doufají, že až to uvidí dospělí, pochopí, jak je podstatné kreativitu podporovat a také se zapojí.