Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 14.9. – 20.9. 2015
Témata týdne: Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal v rozhovoru pro Deník.cz upozorňuje, že zaostávající inkluze v českém vzdělávání vede k plýtvání tím nejcennějším potenciálem dětí. Za neetickou považuje místy trvající segregaci dětí poradkyně ministryně školství Klára Laurenčíková. V souvislosti s tématem se nadále vede diskuse o opatření ZŠ Krásná Lípa, kde vznikla třída soustřeďující pouze romské děti (Romea.cz). Že existuje cesta, ukazuje reportáž ČT Učitelka z Cejlu. O relativním úpadku soukromých středních škol v ČR informuje článek v HN. Za poslední rok jich vzniklo údajně 8, nicméně 16 jich zaniklo. Důvodem je nenaplněná kapacita veřejných SŠ. Testy na zjišťování výsledků vzdělávání, používané v současném mezinárodním monitoringu PISA, neindikují souvislost mezi mírou využití digitálních technologií a úrovní dosažených výsledků, píše Respekt. Kusý souhrn faktorů, které vytvářejí kvalitu finského školství, přinesl server Business Insider (Aj). I přes svérázné pojetí jde o velmi dobrý přehled často velmi podstatných rozdílů.
Výrok týdne:
„Nejdůležitějším úkolem v rozvoji českého školství je podpora inkluze a zajištění rovnosti přístupu ke vzdělání.“ Předseda vlády ČR Bohuslav Sobotka se během svého vystoupení na Fóru 2000 osobně zavázal k podpoře inkluze na českých školách (15. 9., Žofín, Praha).
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)