Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Propojení formálního a neformálního vzdělávání zvyšuje efektivitu vzdělávání

2. 3. 2016
EDUin
18547661679_fdf49f296f_z-1

Praha, 2. března Zejména na lokální úrovni by zvýšilo celkovou efektivitu vzdělávání, kdyby došlo k lepšímu (nebo alespoň počátečnímu) propojení mezi formálním vzděláváním (školy) a neformálními aktivitami (vzdělávací a volnočasové aktivity mimoškolního charakteru). Fakt, že se to neděje, může vést v souvislosti s oslabováním vzdělávací role školy k dalšímu zaostávání českého školství.

Jednou ze slabin Strategie 2020 je malý důraz kladený na propojení školního a mimoškolního vzdělávání. Je evidentní, že to, čemu se obecně říká dovednosti 21. století, je v mnohém formováno jinde než ve škole a často s mnohem větším úspěchem. Tento efekt není možné nadále ignorovat, chceme-li skutečně české vzdělávání posunout vpřed. K tomuto kroku je ze všeho nejdůležitější podporovat školy v tom, aby už za stávající situace hledaly cesty, jak neformální vzdělávání brát na vědomí a využívat jeho přínosů, ať už s ohledem na rozvoj dovedností, nebo s ohledem na hodnocení žáků.

Nejdůležitější část vzdělávání se odehrává v konkrétních lokalitách. Právě podmínky rozvoje v daných komunitách je pravděpodobně jednou z nejefektivnějších cest k tomu, jak dosáhnout výrazné proměny ve vnímání vzdělávání ze strany veřejnosti. Relativně malá změna v přístupu školy, rodičů a propojení s organizacemi neformálního vzdělávání může mít významný dopad na celkovou kvalitu vzdělávání.

Doporučení:

  • Vytvoření regionálních rad vzdělávání, které by byly propojené se zřizovateli a pomáhaly by propojovat formální a neformální organizace v regionech.
  • Vytvoření portálu mapujícího komplexní vzdělávací nabídku v regionech.

Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Součástí projektu města vzdělávání, který pomáhá obcím ve vytváření koncepce vzdělávání a mimo jiné i hledání synergie mezi vzděláváním ve škole a aktivitami, které děti dělají mimo školu. Školy by mohly těžit z toho, co se děti naučily jinde, jak z hlediska posilování pocitu úspěchu, tak pro vlastní výuku, dobrý příklad. V pokročilé fázi si lze velmi dobře představit, že část povinného vzdělávání se nebude odehrávat ve školách, ale v rámci volnočasového vzdělávání, respektive že školy přijmou určité vzdělávací prvky, jako je třeba posilování odpovědnosti sama za sebe z výchovných metod, jako je třeba skauting.“

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články