Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
EDUin klade ministerstvu školství otázky, na něž je nutné odpovědět, pokud chceme lépe rozumět tomu, kde státní maturita pomáhá, a kde naopak škodí.
Praha, 26. května – Takzvané „statistiky alternativ“ ukazují, jak maturanti odpovídali v každé testové úloze, jakou položku zaškrtli. Jde o základní datový soubor, pokud chceme věcně debatovat o tom, co ověřovaly jednotlivé úlohy. Také je důležité vědět, jak se tyto odpovědi lišily podle jednotlivých typů škol (skupin oborů). Tato data byla poprvé publikována po loňském jarním termínu maturit na základě žádosti iniciativy Maturitní data – odtajněno. Výsledky úloh podzimních testů už Cermat zveřejnil automaticky.
Otázka druhá: Jaké úspěšnosti dosáhly hlavní skupiny maturantů (gymnazisté, žáci SOŠ, žáci SOU a nástaveb) v jednotlivých úlohách maturitních testů?
Výsledky žáků, kteří skládali státní maturitu v prvním řádném termínu (tzv. prvomaturantů), umožňují přímé meziroční srovnání. Navíc nám ukážou, se kterou úlohou mohli mít maturanti problém, a naznačí, co mohlo být jeho příčinou. Cermat by měl informace o výsledcích úloh zveřejnit v obou formátech: ve strojově čitelném pro ty, kteří s nimi budou chtít provádět výpočty, a v lidsky čitelném pro všechny ostatní. Tedy nejlépe formou diagramů pro jednotlivé úlohy. Ukázku možného grafického znázornění najdete ZDE (v sekci Ke stažení, karta Výsledky tří testů).
Odpověď na naši první otázku Jak se oproti loňskému ročníku změnila celková úspěšnost ve společné části maturity u gymnazistů negymnazistů a u studujících na nástavbách? si můžete přečíst na stránkách nové maturity.
Oldřich Botlík, zakladatel iniciativy Maturitní data – odtajněno, řekl: „Velmi vítám rozhodnutí ministerstva o tom, že budou rutinně zveřejňována částečně anonymizovaná prvotní data. Souhrnné výsledky jednotlivých testových úloh jsou ale něco jiného. Jde o přehledné údaje, které veřejnost má (a může) mít k dispozici už tehdy, když se se svými vlastními výsledky seznamují maturanti.“
—
reakce MŠMT:
Tato data budou zveřejněna, termín a formát zveřejnění dat sdělí CERMAT po 15. červnu 2017.