Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: Učitelé spustili web, kterým hlídají závazky ministerstva

5. 4. 2016
EDUin
19104756070_af2a95c14a_z

Učitelé sdružení v Jednotě školských informatiků spustili web, který monitoruje naplňování Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, informuje o hlavních pojmech digitálního vzdělávání a vybízí k síťování aktérů v oblastech priorit strategie. Strategie byla schválena na podzim roku 2014 a její naplnění je nadějí pro konkurenceschopnost budoucích absolventů škol. Jejím cílem je zvýšit digitální gramotnost žáků i učitelů a zároveň podporuje rozvoj otevřených vzdělávacích zdrojů.

Jednota školských informatiků (JSI) sdružuje učitele a odborníky zabývající se výukou informatiky ve školství. JSI se aktivně podílí na zavádění moderních technologií do výuky a  Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 je jedním z nástrojů, jak naučit děti i učitele smysluplně využívat technologie ve svém životě. Jedním z pilířů strategie je i rozvoj otevřených vzdělávacích zdrojů (z angl. Open Educational Resources – OER).

Strategie digitálního vzdělávání je na české poměry nezvykle kvalitně zpracovaným dokumentem a monitoring jejího naplňování lze nalézt na http://digivzdelavani.jsi.cz/. “Očekáváme nyní zveřejnění usnesení Vlády ČR k plnění celé Strategie. Monitoring již nyní však ukazuje, že zpoždění plnění čtyř hlavních pilířů strategie ohrožuje celou její realizaci a stav dalších tří intervencí má zpoždění,” vysvětluje člen výboru Jednoty školských informatiků Daniel Lessner a koordinátor webu digivzdelavani.cz.

Strategie digitálního vzdělávání byla schválená vládou už v listopadu 2014, Ministerstvo školství se však k jejímu naplnění více jak rok nemělo. Nyní se ukazuje, že se karta obrací k lepšímu. “Strategii považujeme za důležitý nástroj pro celoživotní vzdělávání, zlepšení zaměstnanosti, podnikání a zároveň i jako cestu ke snížení nerovnosti v přístupu ke vzdělání. Proto nyní připravujeme seznamovací kampaň pro školy a učitele,” sdělil v polovině března v Edupointu v Praze zástupce náměstka ministryně školství pro vzdělávání Jaroslav Fidrmuc.

Strategie pro digitální vzdělávání do roku 2020 má sedm základních intervencí:

  1. Nediskriminační přístup k digitálním vzdělávacím zdrojům: cílem je zveřejňování všech vzdělávacích výstupů a materiálů podpořených z veřejných zdrojů pod veřejnou licencí, jakou je např. Creative Commons. Již první intervence tak upozorňuje na využívání otevřených vzdělávacích zdrojů.
  2. Podmínky pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení žáků: žáci i studenti mají být digitálně gramotní. V současné době se ICT a informatika na ZŠ vyučuje podle rámcového vzdělávacího programu z roku 2004, proto pravděpodobně dojde i k aktualizaci RVP ZV i ke změně názvu vzdělávacího oboru a oblasti ICT.
  3. Podmínky pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení učitelů: digitální gramotnost mladých lidí se neobejde bez dovedností učitelů používat ICT nástroje ve výuce. Standardy digitálních kompetencí učitele by se tak měly stát součástí vzdělávání nových i stávajících učitelů a jejich kariérního řádu.
  4. Zajištění udržitelného financování škol a školských zařízení v oblasti infrastruktury: rozvoj internetové a digitální infrastruktury, všechny školy mají být připojeny na vysokorychlostní internet.
  5. Inovační postupy, sledování, hodnocení a šíření jejich výsledků: spolupráce veřejného, soukromého i neziskového sektoru v předávání vzdělávacích inovací.
  6. Systém podporující rozvoj škol v oblasti integrace digitálních technologií do výuky a do života školy: zřízení koordinačního centra, které veškeré procesy digitálního vzdělávání realizuje, monitoruje a vyhodnocuje. Má taktéž školám pomáhat posilovat digitální vzdělávání učitelů či odkazovat na digitální vzdělávací materiál.
  7. Porozumění veřejnosti cílům a procesům integrace digitálních technologií do vzdělávání: pro pozitivní přijetí u veřejnosti a aplikaci strategie bude realizována v posledním období naplňování strategie seznamovací kampaň u široké  veřejnosti i v pedagogické komunitě.
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články