Připravili jsme pro vás výběr článků, které vás na stránkách eduin.cz zaujaly v loňském roce nejvíc.
- Lidové noviny: Nejoblíbenější klišé českého vzdělávání (komentář, Bob Kartous, říjen)
- Týdeník Respekt: Snaha o jedničky brání dětem v učení (komentář, téma hodnocení ve školách, květen)
- Lidové noviny: Způsob, jakým se na českých školách učí mateřština, je pro pubertální děti k nepřežití (Radka Kvačková, říjen), (k tématu také: Proč by bylo dobré omezit ve škole literární dějepis)
- Týdeník Respekt: Do státních škol děti nedáme, raději založíme vlastní (reportáž o tom, co vede rodiče k tomu, aby si zakládali vlastní školy, srpen)
- Tresty v české škole: Plesk, průplesk, 220, 380. Víte, co to je? (rozhovor s Tomášem Škrdlantem o jeho dokumentu, ve kterém mapuje vztah k tělesným trestům v české společnosti)
- Týdeník Respekt: Cesta učitele za diplomem připomíná překážkový běh s nejasným cílem (k tématu nekvalifikovaných učitelů v českých školách, Hana Čápová, duben)
- Audit vzdělávacího systému v ČR: rizika a příležitosti (2014) (první souhrnná zpráva o stavu českého vzdělávacího systému, EDUin, říjen)
- Tablety ve výuce je třeba rozumně dávkovat, jinak hrozí digitální demence (debata o technologiích ve školách, Jiří Procházka, duben)
- Tablety do škol: Ondřej Neumajer rozebírá, které obavy jsou oprávněné a které nikoli (Ondřej Neumajer k tématu zavádění tabletů do výuky, červen)
- Pět procent nejhorších učitelů dělá rozdíl mezi ČR a Finskem (rozhovor s s Ericem A Hanushekem a Danielem Münichem na téma kvality vzdělávání, Bob Kartous, říjen)
- Podívejte se: V čem je rozdíl mezi počítačovou hrou a slohovou prací (video, technologie ve vzdělávání, květen)
- Lidové noviny: Mozek se nejlépe rozvíjí, když žáci pracují jako tým (rozhovor s neurologem Martinem J. Stránským, březen)
- MF Dnes: Neumíme vyučovat matematiku, říká Oldřich Botlík (začíná debata o výuce matematiky v našich školách, květen)
- MF Dnes: Má se škola vracet do minulosti, nebo se začít měnit k obrazu světa? (komentář Ondřeje Šteffla, květen)
- Daniel Münich: Koho opravdu zajímá, proč děti nemají rády školu? (rozhovor, červenec)
- Libor Tománek: Sami jsme zvědaví, jak dopadne Třída 8. A (rozhovor, prosinec)
- Jana Nováčková: Cesta k lepší škole nevede přes omezování různosti (rozhovor, listopad)
- Přečtěte si: Osm předpokladů zdárné reformy školství podle profesora Levina (shrnutí publikace Celoplošné zlepšení vzdělávacího systému profesora Levina)
- Horký brambor školních jídelen: Jak prosadit zdravější a chutnější kuchyni? (tematický článek z časopisu Respekt k diskusi o kvalitě stravování ve školních jídelnách, leden)
- Týdeník Respekt: Ministr Chládek chce, aby o osudu dítěte rozhodl jediný test (komentář k zavádění jednotných přijímacích zkoušek na sš, Hana Čápová, srpen)
- Rozhovor: S Aspergerem v české škole (rozhovor s maminkou žáka s Aspergerovým syndromem, Bob Kartous, prosinec)